طالبان ارتباط با «افغانستان اینترنشنال» را ممنوع کردند

طالبان ارتباط با شبکه خبری «افغانستان اینترنشنال» را منع و اعلام کرده‌اند که کارشناسان از شرکت در بحث‌های رسانه این شبکه خودداری کنند.

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان، روز چهارشنبه، ۱۹ ثور همکاری با رادیو و تلویزیون «افغانستان اینترنشنال» را منع کرده و از مردم هم خواسته که با این رسانه قطع رابطه کنند.

این کمیسیون روز گذشته جلسه‌ای را برای ارزیابی نشرات رسانه خبری افغانستان اینترنشنال برگزار کرده است.

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای طالبان، افغانستان اینترنشنال را به «نقض حریم خصوصی شهروندان و اشخاص حقوقی، شخصیت‌کشی، تحریف اطلاعات و ترویج تعصبات قومی، زبانی و منطقه‌ای» متهم کرده است.

در اعلامیه این کمیسیون آمده است که محتوا و رفتار مجریان برنامه‌های رادیو و تلویزیون افغانستان اینترنشنال، خلاف «ارزش‌های افغانی و دینی» است.

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای طالبان گفته که «بدترین چیز این است که با نشریات علیه نظام حاکم و ثبات در کشور به تبر دشمنان کشور و باغیان دسته می‌اندازد».

طالبان مخالفان مسلح خود را «بغاوت‌گر» توصیف می‌کنند.

این کمیسیون از تحلیل‌گران، کارشناسان و خبرنگاران خواسته است از شرکت در بحث و هر نوع همکاری با افغانستان اینترنشنال خودداری کنند و «همچنین ارائه امکانات نشرات برای این رسانه در اماکن عمومی ممنوع است».

کمیسیون بررسی تخطی‌های رسانه‌ای طالبان از مردم افغانستان نیز خواسته است که با توجه به «مسئولیت اعتقادی و ملی خود» با افغانستان اینترنشنال قطع رابطه کنند.

این کمیسیون طالبان چندی پیش فعالیت دو رسانه تصویری را در کابل نیز متوقف کرده بود.

طالبان پیش از این هم بر فعالیت رسانه‌های خارجی و در تبعید محدودیت وضع کرده‌اند. این گروه بارها خبرنگاران محلی را به‌ اتهام همکاری با رسانه‌های فعال در خارج بازداشت و زندانی کرده است.

در حال حاضر رسانه‌های فعال در افغانستان تحت سانسور طالبان و براساس پالیسی این گروه نشرات دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *