معاون پیشین وزارت زراعت به کلاهبرداری متهم شد

عباس ابراهیم‌زاده؛ نماینده پیشین پارلمان افغانستان و از تاجران ملی، عبدالهادی رفیعی؛ معاون پیشین وزارت زراعت و‌ مالداری و روح الله رفیعی؛ آتشه تجارتی افغانستان در ازبیکستان را به کلاهبرداری از خودش متهم کرده‌است.

عبدالهادی رفیعی؛ معین پیشین وزارت زراعت افغانستان

آقای ابراهیم‌زاده امروز پنجشنبه، 20 ثور به خبرگزاری افق گفت که او معاون پیشین وزارت زراعت افغانستان و برادرش که مدتی آتشه تجارتی افغانستان در ازبیکستان بوده را پس از سقوط افغانستان به دست طالبان آنان را به ازبیکستان سپس به ترکیه منتقل کرد. او افزوده که برای برادران این مقام پیشین افغانستان در ازبیکستان و قزاقستان دفاتر کاری ایجاد کرده و صدها هزار دالر برای آن‌ها اختصاص داده اما آن‌ها در این دفاتر دست به فساد اخلاقی و مالی زده‌اند.

او افزود که عبدالهادی رفیعی و برادرانش حدود 3 میلیون و 200 هزار دالر امریکایی او را دست‌برد زده و آن را به بانک‌های خارجی منتقل کردند و خود شان نیز فرار کردند. به گفته عباس ابراهیم‌زاده برخی از این افراد از سوی پولیس بین‌الملل (انترپول) و نهادهای امنیتی ایران در این کشور بازداشت شده‌اند.

این تاجر ملی به افق گفت: «این‌ها یک جمع بزرگی و عضو باند کلان هستند که خود شان را تاجر معرفی می‌کنند و به شکلی از اشکال پول های مردم را با دسیسه و نیرنگ دزدی می‌کنند».

او همچنین اسنادی را در این مورد با خبرگزاری افق شریک ساخته است که نشان می‌دهد نزدیکان آقای رفیعی از گروپ شرکت‌های ابراهیم‌زاده گروپ به رهبری او، صدها هزار دالر پول درخواست کرده‌اند.

از طرفی هم، افرادی که آقای ابراهیم‌زاده آنان را به کلاهبرداری متهم کرده است، در این مورد چیزی نگفته‌اند.

عباس ابراهیم‌زاده از ولایت بلخ افغانستان و از تاجران بزرگ افغانستان است و در قسمت راه‌اندازی صدها کسب‌وکار در افغانستان کار کرده‌است. او در دور شانزدهم مجلس نمایندگان افغانستان در دولت پیشین، نماینده مردم بلخ بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *