نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت افتتاح شد

طالبان از افتتاح یک نمایشگاه بزرگ ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت خبر دادند.

همزمان با هفته صنعت، طالبان از افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی به این مناسبت خبر دادند. مولوی عبدالسلام حنفی؛ معاون اداری نخست‌وزیر طالبان در مراسم افتتاح نمایشگاه ملی و بین‌المللی به مناسبت هفته صنعت از تاجران و سایر مردم خواسته که با سیلاب‌زدگان اخیر به‌ویژه ولایت بغلان تا حد توان کمک کنند.

آقای حنفی تأکید کرده: «عضو مصنوعی جامعه نه؛ بلکه عضو فعال جامعه خود باشیم.»

در همین حال، ملا هدایت‌الله بدری؛ رییس بانک مرکزی طالبان نیز در این مراسم برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها را مهم دانسته و گفته که این‌گونه مراسم نقش مهمی در رشد و توسعه اقتصادی کشور دارند.

آقای بدری از تاجران و سرمایه‌گذاران خواسته تا با استفاده از فرصت‌های موجود در کشور سرمایه‌گذاری کنند.

در همین حال، رییس بانک مرکزی طالبان برای افزایش رشد اقتصادی و ایجاد تحرک و افزایش اشتغال راهکار مناسبی را انتخاب کرده و راهکار او افزایش میزان سرمایه‌گزاری خارجی و حمایت از صنایع داخلی گفته شده است.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان نیز در این مراسم گفت: «امارت اسلامی به استراتژی جایگزین واردات در افغانستان توجه ویژه کرده است که در نتیجه صادرات تقویت و از واردات بی‌رویه به کشور جلوگیری شده است.»

آقای نظری افزود: «امارت اسلامی با معرفی جاذبه‌های سرمایه‌گذاری افغانستان، سرمایه را به کشور جذب و از فرار سرمایه جلوگیری کرده است.»

پیش از این نیز نمایشگاه‌هایی تحت عنوان «عالیست، افغانیست» به منظور حمایت از تولید داخلی در کابل، قندهار و بدخشان برگزار شده بود.

مطالب مرتبط