طالبان ده‌ها معترض بدخشانی را بازداشت و به فیض‌آباد منتقل کردند

منابع محلی در ولسوالی ارگو، محل اصلی اعتراضات امروز علیه طالبان در بدخشان تایید می‌کنند که نیروهای طالبان حدود 60 معترض را بازداشت و به شهر فیض‌آباد، مرکز این ولایت منتقل کردند.

این منابع گفتند که طالبان عصر امروز دوشنبه،‌ 24 ثور ده‌ها تن از معترضان را در روستای برلاس ولسوالی ارگو بازداشت کردند. به گفته منابع، معترضان بازداشت شده توسط چرخبال به مرکز بدخشان منتقل شدند.

همچنین گزارش شده که طالبان معترضان را لت و کوب کرده و به سوی آنان تیراندازی کرده‌اند. در نتیجه این تیراندازی حد اقل سه تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع می‌گویند که طالبان به دلیل تاریک شدن هوا از ادامه بازداشت معترضان دست کشیده‌اند، اما جنگ‌جویان این گروه در اطراف روستای برلاس حضور دارند.

از سویی هم، مقام‌های محلی طالبان در بدخشان می‌گویند که اعتراضات مردم در روستای برلاس ولسوالی ارگو هنگام تخریب کشت کوکنار از سوی این گروه پایان یافته است.

محبوب‌الله حامد؛ رییس ارکان فرقه ۲۱۹ عمر ثالث طالبان در بدخشان گفته که اعتراضات با بازداشت تحریک‌‌کنندگان به تظاهرات ختم شده، مردم به خانه‌های‌شان برگشته‌ و اکنون وضعیت عادی است.

 به گفته این مقام طالبان، هم‌اکنون جنگ‌جویان این گروه بدون کدام مشکلی به وظیفه‌شان در ارگوی بدخشان ادامه می‌دهند.

این در حالی است که معترضان بدخشانی امروز در فراخوانی خواهان قیام علیه طالبان شده بودند. آنان از مردم بدخشان خواسته بودند که در اعتراضات ولسوالی ارگو شرکت کنند و به حاکمیت طالبان در بدخشان پایان دهند.

مطالب مرتبط