روسیه از پیشروی نیروهایش در خارکیف خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سه منطقه جدید در شرق اوکراین را تصرف کرده است و همزمان هشدار داد که نیروهای خارجی در خاک اوکراین را به عنوان «هدف مشروع» برای حمله در نظر می‌گیرد.

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه، 15 می در بیانیه‌ای گفت کهنیروهای این کشور در شمال و جنوب اوکراین پیشروی کرده و سه منطقه مسکونی، از جمله روستای روبوتینه را تصرف کرده‌اند. روبوتیه از مناطقی است که کی‌یف در سال ۲۰۲۳ بازپس گرفته بود و در جبهه نبرد شمال اوکراین دارای اهمیت نمادین است.

در بیانیه آمده که نیروهای ارتش روسیه روستاهای روبوتینه و همچنین گلیبوکه و لوکیانتسی را در منطقه شمال شرق خارکیف به‌طور کامل «آزاد کردند».

اوکراین هم تایید کرده که به دنبال حمله روسیه از چندین شهرک در منطقه خارکیف عقب‌نشینی کرده و نیروهای کمکی اعزام کرده است.

اوکراین روز گذشته شاهد حضور وزیر خارجه امریکا در پایتخت این کشور بود. آنتونی بلینکن در کی‌یف گفت که کمک‌های نظامی امریکا در راه است و به زودی به مقامات اوکراینی تحویل داده می‌شود.

این در حالی است که ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه هفته پیش در مراسم روز پیروزی اتحاد شوروی بر آلمان نازی، هشدار داد که حمایت‌های آشکار غرب از اوکراین، به احتمال آغاز جنگ جهانی سوم دامن می‌زند.

مطالب مرتبط