پذیرش قطعنامه سازمان ملل برای پایان جنگ غزه از سوی حماس؛ امریکا استقبال کرد

یک مقام ارشد حماس اعلام کرد که این گروه قطعنامه سازمان ملل برای پایان دادن به جنگ با اسرائیل در غزه را پذیرفته و آماده مذاکره درباره جزئیات آن است. همزمان وزیر خارجه امریکا از این اظهارات مقامات حماس استقبال کرده و آن را نشانه امیدوارکننده خوانده‌است.

سامی ابوزهری؛ مقام ارشد حماس که در خارج از غزه مستقر است، روز سه‌شنبه، 11 جون به خبرگزاری رویترز گفت که گروه او قطعنامه آتش‌بس را پذیرفته و آماده مذاکره در مورد جزئیات است. او افزود اکنون به عهده واشنگتن است که اطمینان حاصل کند اسرائیل به این قطعنامه پایبند خواهد بود یا نه.

آقای ابوزهری اظهار داشت: «حماس فرمول خروج نیروهای اسرائیلی از غزه و مبادله گروگان‌های نگهداری‌شده در غزه با زندانیان فلسطینی زندانی در اسرائیل را پذیرفته است».

او تاکید کرده که دولت ایالات متحده با یک آزمون واقعی برای اجرای تعهدات خود «در مجبور کردن اشغالگران به پایان فوری جنگ در اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مواجه است».

از سویی هم آنتونی بلینکن؛ وزیر خارجه امریکا در واکنش به این اظهارات مقام ارشد حماس گفت که این اظهارات «نشانه‌ای امیدوارکننده» است؛ اما هنوز به نظر قطعی رهبری حماس در داخل غزه نیاز است.

آنتونی بلینکن پس از دیدار با رهبران اسرائیل گفت گفتگوها دربارهٔ برنامه‌های مربوط به غزه پس از پایان جنگ اسرائیل و حماس، در چند روز آینده ادامه خواهد یافت.

آقای بلینکن روز سه‌شنبه با مقامات اسرائیلی دیدار کرد تا یک روز پس از تصویب پیشنهاد آتش‌بس جو بایدن؛ رییس‌جمهور ایالات متحده، در شورای امنیت سازمان ملل، برای پایان دادن به جنگ هشت‌ماهه اسرائیل علیه حماس که غزه را ویران کرده است، تلاش کند.

پیشنهاد جو بایدن، آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها را در ازای آزادی زندانیان فلسطینی در اسرائیل به صورت مرحله‌ای در نظر می‌گیرد تا در نهایت منجر به پایان دائمی جنگ شود.

مطالب مرتبط