طالبان اعضای حزب تحریر را در قندهار تا زمان «توبه از دعوت به خلافت» زندانی کردند

حزب تحریر افغانستان اعلام کرد که دادگاه ابتدایی طالبان در ولایت قندهار، دست‌کم ۱۵ دعوت‌گر این حزب را با صدور یک حکم تا مدت نامعلوم زندانی کرده‌است. بر بنیاد اعلام حزب‌ تحریر، در این حکم آمده که این افراد الی «اظهار ندامت و توبه از دعوت به سوی خلافت» تا مدت نامعلوم در زندان باقی خواهند ماند.

حزب تحریر روز یک‌شنبه، ۱۰ سرطان، در اعلامیه‌ای این حکم طالبان را عجیب توصیف کرده و آن را محکوم کرده است‌.

در اعلامیه این حزب، حکم طالبان چنین آمده‌است: «تا زمانی‌که این دعوت‌گران از عمل دعوت به سوی خلافت، اظهار ندامت، پشیمانی و توبه نکنند تا مدت نامعلوم در زندان باقی خواهند ماند».

این حزب حکم صادر شده از سوی محکمه طالبان را «ظالمانه» توصیف کرده که بی‌پیشینه است و این فیصله را ناشی از جهل و‌ «هوای نفس» عنوان کرده و خواستار بازنگری در آن شده‌است.

طالبان تا کنون در مورد این موضوع به‌گونه‌ای رسمی اظهار نظر نکرده‌اند و در صفحات رسمی دادگاه عالی این گروه که فعالیت‌هایش را هفته‌وار نشر می‌کند، چیزی از صدور این حکم نیامده است.

طالبان از آغاز حاکمیت بر افغانستان تا کنون صدها تن را به اتهام عضویت در حزب تحریر بازداشت کرده‌اند. همچنین سخنگوی این حزب و چند عضو ارشد آن هنوز در بازداشت طالبان به سر می‌برد.

حزب‌التحریر حزب اسلامگرای جهانی است که در سال ۱۹۵۳ در بیت‌المقدس توسط تقی‌الدین النبهانی؛ روحانی فلسطینی تأسیس شده است. بر اساس آنچه در وبسایت رسمی این حزب آمده است، این حزب دیدگاه‌های سلفی و بنیادگرایانه دارد و هدف اصلی آنان تأسیس خلافت اسلامی است.

این حزب سال‌هاست که در افغانستان نیز فعال است و طی یک دهه اخیر فعالیت آن افزایش یافته بود و بیشتر ولایات شمالی و مرکزی را تحت پوشش داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *