دست‌کم 600 کشته و زخمی در رویدادهای امنیتی سه ماه گذشته در پاکستان

یک مرکز پژوهش‌های امنیتی در پاکستان اعلام کرد که خشونت‌ها طی سه ماه گذشته در این کشور 380 نفر را کشته و 220 نفر دیگر را زخمی کرده‌است.

مرکز تحقیقات و مطالعات امنیتی پاکستان امروز دوشنبه، 11 سرطان در گزارش تازه‌ای اعلام کرد که 87 درصد حملاتی که منجر به این تلفات شده رویدادهای «تروریستی» بوده است.

بر بنیاد گزارش، حدود ۹۲ درصد کل تلفات در ایالت‌های خیبرپختونخوا و بلوچستان رخ داده است و تصریح کرده که وقوع این رویدادها نسبت به سه ماه قبلی 12 درصد کاهش یافته است.

براساس یافته‌های این مرکز در سه ماه اول سال جاری میلادی ۴۳۲ نفر در رویدادهای مختلف خشونت در پاکستان جان باخته‌اند.

در این گزارش آمده است که در سه ماه دوم سال ۲۰۲۴ میلادی رویدادهای خشونت‌آمیز در بلوچستان ۴۶ درصد کاهش یافته و ۱۷۸ نفر تلفات جانی به ثبت رسیده است.

مرکز تحقیقات و مطالعات پاکستان افزود که ایالت‌های پنجاب و خیبرپختونخوا به ترتیب با افزایش ۱۳ و ۳۱ درصد کشته رویدادهای خشونت را تجربه کرده است. این گزارش می‌افزاید که ۶۲ درصد کل تلفات را غیرنظامیان، مقام‌های دولتی و کارمندان امنیتی تشکیل داده است.

در گزارش آمده است که ۲۴ کارگر در ایالت بلوچستان و خیبرپختونخوا به دلیل هویت قومی‌شان مورد هدف قرار گرفته‌اند و ۱۱ نفر بر اثر خشونت‌های فرقه‌ای جان خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *