پایان نشست دوحه؛

ریچارد بنت بر حضور زنان در گفتگوها درباره آینده افغانستان تاکید کرد

ریچارد بنت؛ گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل طی سخنانی بر حضور زنان و جامعه مدنی افغانستان در گفتگوها درباره آینده این کشور تاکید کرده‌است.

آقای بنت در ویدیویی که امروز دوشنبه، 11 سرطان از سوی سازمان ملل متحد منتشر شده گفته که نمایندگان زنان و جامعه مدنی افغانستان باید در تمام گفتگوها در مورد آینده افغانستان حضور داشته باشند.

او همچنین تاکید کرده که موضوع حقوق بشر و حقوق زنان هم باید در گفتگوها شامل باشد.

این مقام سازمان ملل همچنین از طالبان خواسته که به سیستم «ستم جنسیتی» علیه زنان و دختران در افغانستان فورا پایان دهند.

به گفته او، رویکرد طالبان علیه زنان، این قشر را از تحصیل و کار محروم کرده است.

گزارشگر ویژه سازمان ملل برای افغانستان در حالی بر حضور زنان در نشست‌ها درباره آینده افغانستان تاکید می‌کند که این سازمان نشست دو روزه‌ای را بدون حضور زنان و جامعه مدنی افغانستان با طالبان و نماینده‌های ویژه کشورها برگزار کرد.

نشست سوم دوحه در سایه انتقادهای گسترده مبنی بر عدم حضور زنان و عدم بحث درباره حقوق بشر امروز پایان یافت. در این نشست هیأت طالبان به رهبری ذبیح‌الله مجاهد شرکت کرد. در این نشست درباره مواد مخدر و تقویت سکتور خصوصی افغانستان تحت تسلط طالبان توافقاتی حاصل شد.

رزماری دیکارلو؛ معاون دبیر کل سازمان ملل که ریاست این نشست را بر عهده داشت در نشست خبری خود پس از پایان نشست دوحه اعلام کرد که موضوع حکومت همه شمول و تامین حقوق زنان نیز از موضوعات مورد بحث بوده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *