دادستانی فرانسه: پاول دوروف به 12 جرم متهم شده‌است

دفتر دادستانی فرانسه اعلام کرده که پاول دوروف؛ بنیانگذار و مدیر عامل پیام‌رسان اجتماعی تلگرام به ۱۲ فقره جرم متهم شده است و ممکن است تا ۲۸ آگست در بازداشت پولیس این کشور بماند.

این دفتر امروز دوشنبه، 26 آگست به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که پرونده علیه آقای دوروف در 8 جولای امسال باز شده است و او قرار است حد اقل تا 2 دو روز دیگر در زندان باشد.

پیشتر اعلام شده بود مدیر اجرایی پیام رسان تلگرام به عدم همکاری با پولیس فرانسه متهم شد.

پولیس فرانسه ساعاتی پیش اعلام کرد که «پاول دوروف» به امتناع از همکاری در زمینه جرایم سایبری و مالی در شبکه تلگرام متهم شده است.

بر بنیاد اعلام پولیس فرانسه، بنیانگذار تلگرام همچنان در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات درباره اتهامات وارده به وی در حال انجام است.

همزمیان امانوئل مکرون؛ رییس‌جمهور فرانسه گفته که ستگیری پاول دوروفارتباطی با مسایل سیاسی ندارد بلکه او در چارچوب تحقیقات قضایی دستگیر شده و از سوی دیگر اتهامات آقای دوروف اعلام شده است.

او امروز در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در فضای مجازی هم مثل زندگی واقعی، آزادی‌ها در چارچوب قانون اعمال می‌شوند تا از شهروندان محافظت و حقوق بنیادین آنها رعایت شود».

رییس جمهور فرانسه همچنین انتظار «اطلاعات نادرست» درباره بازداشت آقای دوروف را محکوم کرد.

پاول دوروف ، ۳۹ ساله، شنبه شب اندکی پس از آنکه با یک جت خصوصی در فرودگاه لو بورژه در حومه پاریس فرود آمد بازداشت شد.

خبرگزاری فرانسه شامگاه یکشنبه به نقل از یک منبع نزدیک به تحقیقات گزارش داد مقام قضایی که تحقیقات پرونده زیر نظر او انجام می‌شود قرار بازداشت آقای دوروف را تمدید کرده است.

مطالب مرتبط