درخواست‌های پناهندگی افغان‌ها در اروپا 18 درصد کاهش یافته است

سازمان پناهندگان اتحادیه اروپا در گزارشی اعلام کرد که در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی ۴۵ هزار افغان به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند که این تعداد درخواست نظر به زمان مشابه در سال 2023 حدود 18 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این گزارش که امروز دوشنبه، 26 سنبله منتشر شده آمده است که شهروندان افغانستان در حالی که همچنان دومین گروه بزرگ ملیتی را در درخواست پناهندگی در اروپا تشکیل می‌دهند، نسبت به سال گذشته 18 درصد کمتر درخواست پناهندگی داده‌اند.

در گزارش آمده که تا پایان ماه جولای ۵۱۳ هزار نفر به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند که این رقم در مقایسه با شش ماه اول سال ۲۰۲۳ ثابت بوده اما در سطح محلی برخی تغییرات دیده شده است.

در این مدت، ۷۱ هزار نفر از شهروندان سوری به عنوان بزرگترین گروه متقاضیان پناهندگی، به کشورهای مختلف اروپایی، درخواست پناهندگی داده‌اند.

در گزارش سازمان پناهندگان اتحادیه اروپا آمده است که افغان‌ها بیشترین درخواست پناهندگی را به ترتیب به کشورهای آلمان، یونان، فرانسه، سویس، بلجیم، ایتالیا و کشورهای دیگر ارایه کرده‌اند.

این گزارش همچنین تاکید کرده است که میزان پذیرش افغان‌ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا حدود ۶۵ درصد بوده است.

این نهاد اتحادیه اروپا پیشتر گزارش داده بود که از ماه اگست سال ۲۰۲۱ تا فبروری سال ۲۰۲۲، افغانستان بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده بود.

در گزارش آمده بود که تنها در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۱، بیش از ۱۸ هزار درخواست پناهندگی از سوی شهروندان افغانستان در اتحادیه اروپا ثبت شده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *