کابلوف: برگشت طالبان به قدرت امکان پذیر نیست

ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان می گوید که برگشت طالبان به قدرت در افغانستان و انحصار قدرت از سوی این گروه از احتمال دور است.blank

خبرگزاری تاس از قول وزارت خارجه روسیه نوشته است که ضمیر کابلوف پس ملاقات با زلمی خلیل‌زاد، همتای امریکایی‌اش در واشنگتن این سخنان را بیان کرده است. آقای کابلوف همچنان با نماینده خاص چین برای افغانستان دیدار کرده است.

کابلوف افزوده که افغان‌ها باید سرنوشت خود را خود شان تعیین کنند.

او گفت: «در افغانستان یک حکومت دموکراتیک باید روی کار بیایید، اما این عباره تعریف‌های زیاد دارد و افغان‌ها دموکراسی خود را خواهند داشت.»

نماینده خاص روسیه برای افغانستان اضافه کرده که به تمام اقشار جامعه افغانستان باید حق داده شود که در تعیین سرنوشت خود سهم بگیرند.

کابلوف همچنان تاکید کرده که حل مشکل افغانستان به زودی امکان پذیر نخواهد بود چون به باوراو، مردم افغانستان از چهل سال به این سو در جنگ قرار دارند. او می‌افزاید که یک موضوع واضح این است که تمام طرف‌ها در افغانستان از جنگ خسته شده اند و خواهان صلح اند.

آقای کابلوف گفته است که امریکا و دیگر کشورها از نشست مسکو که در ماه فبروری برگزار شد، استقبال کرده‌اند و قرار است دور دیگر نشست «بین‌الافغانی» به تاریخ ۱۴ و ۱۵ ماه اپریل در دوحه برگزار شود.

مطالب مرتبط