قول اردوی ۲۱۷ پامیر در شمال ‌شرق کشور تشکیل و افتتاح شد

وزارت دفاع ملی اعلام کرده که قول اردوی ۲۱۷ پامیر در ولایت قندوز در شمال شرق کشور افتتاح شد.blank

در یک خبرنامه وزارت دفاع که امروز (پنجشنبه، ۲۲ حمل) منتشر شده آمده‌است که این قول اردو روز گذشته (چهارشنبه) رسماً افتتاح شد و جنرال نبی‌الله میرزایی؛ رییس ارکان پیشین قول اردوی عملیات‌های خاص این وزارت، به حیث فرمانده این قول اردو معرفی شده‌است.

جنرال هلال‌الدین هلال؛ معاون وزارت دفاع در مراسم افتتاح این قول اردو گفت که فرقه ۲۰ پامیر در ولایت قندوز به قول اردوی ۲۱۷ ارتقا یافته‌است.

جنرال هلال، افتتاح قول اردوی جدید در زون شمال شرق را یک گام مثبت و مؤثر در راه تامین امنیت و دفاع از شهروندان ولایات شامل این زون خواند.

اسدالله خالد؛ سرپرست وزارت دفاع ملی پیش از این اعلام کرده‌بود که برای تأمین امنیت مردم در شمال کشور به این نتیجه رسیده‌‌است که ساحه، بسیار وسیع است، نفوس زیاد است و نیروی امنیتی فعلی بسنده نیست.

او افزوده‌بود که از همین‌رو، رییس جمهور غنی هدایت داده تا قول اردوی ۲۱۷ در ظرف هفته‌های آینده در شمال ‌شرق افتتاح شود.

سرپرست وزارت دفاع همچنین گفته‌بود که رهبری وزارت دفاع در نظر دارد که تقسیم وظایف صورت بگیرد و استقامت‌های کاری مشخص شوند و در رهبری و فکر جنگ در شمال تغییرات اساسی به‌میان آید.

این قول اردو در حالی افتتاح شده که وضعیت امنیتی در شمال و شمال شرق کشور در سال‌های اخیر وخیم بوده‌است و شهروندان این مناطق بارها خواستار ایجاد یک قول اردو در شمال‌ شرق شده‌بودند.

پیش از این امنیت ولایت‌های شمال ‌شرقی کشور نیز توسط قول اردوی ۲۰۹ شاهین که در ولسوالی دهدادی ولایت بلخ موقعیت دارد، اداره می‌شد.

مطالب مرتبط