عبدالله: طالبان پای داعش را به افغانستان کشاندند

عبدالله عبدالله؛ رییس اجراییه حکومت وحدت ملی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌گوید که طالبان با ادامه‌ی جنگ در افغانستان سبب شده‌اند که پای گروه تروریستی داعش در کشور کشانده شود.blank

آقای عبدالله که امروز ( سه‌شنبه، ۲۹ اسد) در یک همایش انتخاباتی‌ تیم ثبات و همگرایی در کابل صحبت می‌کرد، گفت: «دلیل این که گروه تروریستی داعش توانسته امروز در افغانستان جای پای پیدا کند و مردم افغانستان را هدف قرار بدهد، ادامه‌ی جنگ توسط طالبان بوده و این ‌که این گروه تا هنوز نتوانسته به راه حل صلح‌آمیز اعتقاد پیدا کند.»

آقای عبدالله همچنان در بخشی از صحبت‌هایش با اشاره به روند صلح در کشور گفت که برای رسیدن به یک صلح عزتمند و پایدار لازم است که در ابتدا انتخابات برگزار شده و از طریق آن با روی‌کارآمدن حکومت جدید، تمامی حقوق و دست‌آوردهای مردم افغانستان در روند صلح باید حفظ شود.

او افزود: «یک سو برنامه‌ی صلح است و یک سو انتخابات، اکثر مردم صلح عزت‌مند می‌خواهند، انتخابات یکی از دست‌آوردهای مردم افغانستان است و باید تمام تمرکز و توجه را برای برگزاری انتخابات سالم داشته باشیم؛ اما اگر برای صلح زودتر فرصت پیدا شد، این موضوع پشت درهای بسته مخفی نخواهد بود و با مردم به اشتراک گذاشته خواهد شد.»

آقای عبدالله همچنان از هوادارانش خواست که برای جلوگیری از تقلب در انتخابات ششم میزان تدابیر و آمادگی داشته باشند.

رییس اجراییه همچنان تاکید کرد که اگر سرنوشت از طریق انتخابات تعیین نشود، راه حل دیگری نیست و این گروه‌های تروریستی با کشتار مردم بی‌گناه می‌خواهند بر گرده‌ی مردم حکومت کنند. او گفت که این روش را مردم هجده سال قبل درک کرده ‌اند و نخواهند پذیرفت.

گفتنی است که شنبه‌شب (۲۶ اسد) یک عامل انتحاری وابسته به گروه تروریستی داعش، مواد انفجاری همراهش را در داخل یک سالن عروسی، در مربوطات حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل منفجر کرد. در این انفجار ۶۳ کشته و ۱۸۲ زخمی به جا گذاشت.

مطالب مرتبط