سناتوران خواهان محاکمه امرالله صالح شدند

 

اعضای مجلس سنا اظهارات اخیر امرالله صالح؛ معاون اول تیم انتخاباتی دولت‌ساز را تفرقه آمیز خوانده و خواهان محاکمه او شدند.blank

امرالله صالح؛ معاون تیم انتخاباتی محمد اشرف‌غنی از یک گفتگو در نشست خصوصی اعضای تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشته بود که یکی از اعضای تیم ثبات و همگرایی به ریاست عبدالله عبدالله در حین صحبت روی راه اندازی تظاهرات بحث شده، گفته است « حق هزاره به اندازه بینی‌اش است. وقتی خدا بینی تقسیم می‌کرد نوبت هزاره که رسید برایش بینی کوچک داد و گفت دلت می‌گیری یا که بی بینی می‌باشی »

سناتوران این ادعای امرالله صالح را توهین به اقوام کشور خوانده و گفته است که آقای صالح با این حرف‌ها به مسایل قومی در کشور دامن زده است.

قیس وکیلی عضو مجلس سنا در نشست امروز سه شنبه (۵ قوس) گفت، بهتر است آقای صالح برای ادعایش اسناد دقیق ارایه کند، در غیر آن باید محاکمه شود.

این عضو مجلس سنا افزود، “نشر مطالب تفرقه‌افگنانه و توهین‌آمیز از سوی امرالله صالح جرم است، اگر او این ادعا را به هدف دامن زدن به مسایل قومی در کشور انجام داده، این آرمان خود را به گور ببرد؛ زیرا مردم به اهداف چنین مطالب آگاه‌اند”.

غیرت بهیر دیگر عضو مجلس سنا گفت، افرادی که خودشان را در امور کشور مطرح می‌دانند، نباید به خود اجازه بدهند تا به یک قوم و نژاد در کشور توهین کنند.

این عضو مجلس سنا افزود،‌ بهتر است چهره‌های مطرح سیاسی به جای دامن زدن به مسایل قومی، در فکر حل مشکلات کشوری باشند.

با این حال،‌ سناتوران تاکید می‌کنند که معاون تیم ثبات و همگرایی با اظهارات اخیرش به قوم خاصی در کشور توهین کرده و مسایل قومی و نژادی را دامن زده است.

سناتوران تاکید کردند که در صوت عدم ارایه اسناد مستدل برای چنین ادعا، آقای صالح باید محاکمه شود.

مطالب مرتبط

comments s

  1. متن اخیر تان نواقصات دارد معاون تیم ثبات و همگرایی نوشته اید باید می نوشتید معاون تیم دولت ساز

  2. ای کاش خدا به شماها جای بینی بلند، کمی عقل داده بود، کمی شعور داده بود.