عبدالله به ادامه حضور آلمان در افغانستان تاکید کرد

عبدالله عبدالله؛ رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در دیدار با وزیر دفاع آلمان خواهان ادامه‌ حضور و کمک‌های این کشور به افغانستان شده‌است.blank

ریاست اجرایی در خبرنامه‌ای گفته‌است که آقای عبدالله قبل از ظهر امروز سه‌شنبه، ۱۲قوس با خانم آنه‌گرت کرامپ کارن باوئر؛ وزیر دفاع آلمان دیدار کرده‌است.

خبرنامه افزوده که دو طرف در باره تلاش‌ها برای دست‌ یافتن به صلح و انتخابات ریاست جمهوری گفتگو کرده اند.

در خبرنامه آمده‌است: «رییس اجرایی در این دیدار ضمن قدردانی از کمک‌های آلمان به افغانستان در بخش‌های نظامی و اقتصادی، این کشور را از متحدان نزدیک افغانستان خواند و خواهان ادامه‌ حضور و کمک‌های آلمان شد.»

مطالب مرتبط:

وزیر دفاع آلمان نیز در این دیدار از پیش‌رفت‌های به دست آمده در افغانستان ابراز رضایت کرده و از ادامه کمک‌های نظامی و اقتصادی کشورش به افغانستان خبر داده‌است.

این مقام نظامی آلمان، تروریزم را دشمن مشترک آلمان و افغانستان خوانده و تاکید کرده که نظامیان آلمان به آموزش، حمایت و تجهیز نیروهای افغانستان در چارچوب نیروهای حمایت قاطع ناتو ادامه می‌دهد.

خانم کارن باوئر ناوقت روز گذشته به افغانستان رسید و در شهر مزارشریف با نیروهای آلمانی دیدار کرد.

او پس از چاشت امروز در کابل با اشرف غنی؛ رییس حکومت وحدت ملی دیدار کرد و پس از دیدار هردو در یک نشست خبری حاضر شدند.

او در این نشست گفت که نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان باید هرچه زودتر اعلام شود و نتایج این انتخابات برای همه جناح‌های سیاسی قابل قبول باشد.

وزیر دفاع آلمان همچنین گفت که یک حکومت مستحکم و قوی در نتیجه‌ انتخابات ریاست ‌جمهوری تشکیل شود تا بتواند مذاکرات صلح با گروه طالبان را تقویت بخشد.

از طرفی هم آقای اغنی در این نشست گفت که با وزیر دفاع آلمان در مورد موضوعات مختلف از جمله همکاری‌های منطقه‌ای، محیط زیست و نقش زنان و جوانان افغانستان در عرصه‌های متفاوت زندگی بحث و گفتگو کرده‌است.

مطالب مرتبط