وزیر دفاع امریکا: ۶۰۰ نظامی امریکایی در سوریه باقی می‌مانند

مارک اسپر؛ وزیر دفاع امریکا گفته‌است که عقب‌نشینی نیروهای امریکایی از شمال شرقی سوریه به اتمام رسیده و احتمال دارد ۶۰۰ نظامی این کشور در سایر مناطق سوریه باقی بمانند.blank

آقای اسپر روز چهارشنبه، ۱۳ قوس در مصاحبه با خبرگزاری «رویترز» گفت که نظامیان باقی‌مانده در سوریه برای آینده قابل پیش‌بینی حدود ۶۰۰ تن در یک وضعیت پایدارتر در بافی مکان‌های سوریه مستقر خواهد بود؛ اما اگر شاهد رخدادهایی باشیم، می‌توانیم کمی این تعداد را افزایش دهیم.»

اسپر گفته‌است، در صورتی که همپیمانان اروپایی امریکا همکاری بیشتری در مأموریت سوریه داشته‌باشند، ممکن است تعداد نظامیان امریکایی در سوریه از این میزان کمتر باشند.

او گفته‌است که «ائتلاف بار دیگر در این خصوص گفتگوهای زیادی انجام می‌دهد. می‌توانیم بررسی کنیم که ایا هم‌پیمانان خواستار اعزام نظامی به سوریه هستند یا خیر. اگر یک کشور همپیمان، یک کشور ناتو، تصمیم بگیرد ۵۰ نیرو به ما بدهد، ممکن است ما ۵۰ نظامی خود را کاهش دهیم.»

دونالد ترامپ؛ رییس جمهوری ایالات متحده امریکا در نشست دوروزه سران ناتو در لندن تکرار کرده‌است که نیروهای باقیمانده امریکایی قصد دارند از میدان‌های نفتی سوریه محافظت کنند و واشنگتن با حفظ نظامیان خود در سوریه می‌خواهد از حملات مجدد گروه داعش در آن کشور جلوگیری کند.

قبل از این، رییس جمهوری امریکا گفته‌بود که تمام نظامیان‌اش را از سوریه خارج می‌کند.

اخیراً «میخائیل بوگدانوف»؛ معاون وزیر خارجه روسیه طی نشستی خبری در مسکو، با محکوم‌کردن حضور نظامیان امریکایی در مناطق نفت‌خیز شمال سوریه، گفت این اقدام نه تنها کمکی به بهبود وضع این کشور نمی‌کند؛ بلکه منجر به تنش‌زایی بیشتر در سوریه می‌شود.

مطالب مرتبط