جواد ظریف در مجلس ایران با شعارهای «مرگ» روبه‌رو شد

گروهی از نمایندگان مجلس ایران در جریان سخنرانی محمد جواد ظریف؛ وزیر خارجه این کشور در مجلس، او را دروغ‌گو خطاب کردند و برخی دیگر از آنان شعار «مرگ بر دروغ‌گو» سر دادند.

خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان | Mehr News Agency - ظریف در صحن ...

آقای ظریف امروز یکشنبه، ۱۵ سرطان در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی ایران درباره مسایل سیاست خارجی این کشور به سخنرانی حاضر شد. این سخنرانی با تشنج و حاشیه‌ها همراه شد.

به گزارش رسانه‌های ایران، او در جریان این سخنرانی از سوی برخی از نمایندگان «دروغ‌گو» خطاب شد و یکی از نمایندگان مجلس شعار «مرگ بر دروغ‌گو» سر داد.

وزیر خارجه ایران در واکنش به این شعارها گفت که رهبر ایران او را «صادق و شجاع» خوانده است.

آقای ظریف سخنان نمایندگان خطاب به خود را «توهین‌آمیز» خواند و گفت: «اگر دروغ گفتم ایشان (خامنه‌ای) شنیدند، گفتند ظریف صادق است، اگر راست گفتم ایشان شنیدند و گفتند شجاع است.»

او در این سخنرانی همچنین درباره قرارد ۲۵ ساله ایران و چین نیز صحبت کرده و گفته‌است که یکی از مفاد مهم این قرارداد بازگرداندن ایران به پروژه راه ابریشم است.

مجتبی ذوالنوری؛ رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، ظریف را متهم کرد که به رغم تاکید رهبر این کشور، به‌دنبال برقراری روابط خوب با چین نبوده و مدت‌ها ایران در این کشور سفیر نداشته‌است.

برخی دیگر از نمایندگان ایران نیز از سیاست‌های داخلی و خارجی دولت این کشور انتقاد کردند و خواستار طرح سوال از حسن روحانی؛ رییس جمهور ایران در این باره شدند.

کاهش ارزش پول ملی، آشفتگی بازار مسکن و موتر، تورم، سیاست‌های دولت در زمینه جبران خسارات کرونا و نحوه اجرای برجام از محورهایی است که در سوال این نمایندگان به آن اشاره شده است.

مطالب مرتبط