صالح: به‌زودی مشکل ماین‌های مقناطیسی حل می‌شود

امرالله صالح؛ معاو اول رییس ‌جمهوری می‌گوید که ابتکاراتی برای حل مشکل ماین‌های مقناطیسی در کشور آغاز شده و قرار است در آینده نزدیک این مشکل در کشور حل شود.blank

معاون اول رییس‌ جمهوری، امروز (دوشنبه، ۶ دلو) در صفحه فیس‌بوک‌اش نوشته‌است: «به مردم شریف افغانستان اطمینان می‌دهیم که به‌زودی با ابتکاراتی که آغاز شده‌است معضل ماین‌های چسپکی حل می‌گردد. یادتان است که گفته بودیم مشکل بزبزک را حل می‌سازیم. با ابتکارات تخنیکی از آن تاریخ تا امروز ما هیچ تلفات با سلاح بزبزک دشمن صورت نگرفته‌است.»

آقای صالح افزوده‌است که تا مهار کامل استفاده از ماین‌های مقناطیسی در کشور نیاز به زمان کمی دارد تا تدارکات در این زمینه انجام شود.

او همچنین گفته‌است که سیستمی در دولت به وجود آمده که تروریست‌ها توان فریب‌دادن قوه قضاییه و ضعیف‌سازی محضر را ندارند.

تأکید مجدد بر اعدام تروریست‌ها
آقای صالح بازهم روی اعدام تروریست‌های بازداشت‌شده تاکید کرده و افزوده‌است که سروی و نظرسنجی در این زمینه نشان می‌دهد که این اقدام محتمل قوه قضاییه حمایت اکثریت قاطع و واضح ملت را با خود خواهد داشت.

پیش از این هم معاون اول رییس ‌جمهوری بر اعدام جنگجویان بازداشت‌شده گروه طالبان تاکید کرده‌بود. آقای صالح گفته‌بود که گروه طالبان همواره دست به خشونت و جنگ می‌زند،‌ چون فکر می‌کند مجازات ندارد. او گفته بود که این جنگجویان باید اعدام شوند تا از یک‌سو زمینه‌های خشونت در کشور کاهش یابد و از طرفی مایه عبرت اعضای دیگر این گروه شود.

اما گروه طالبان در واکنش به حرف‌های معاون اول ریاست‌ جمهوری گفته بودند که اعلام اعضای دستگیرشده این گروه در تقابل با کنوانسیون بین‌المللی جنوا قرار دارد و به روند صلح آسیب می‌زند.

مطالب مرتبط