اعتصاب صرافان؛ از روز شنبه صرافی‌های سراسر کشور تعطیل می‌شود

شورای صرافان کابل می‌گوید که تمام صرافی‌های کابل و ولایات از روز شنبه در اعتراض به لغو جواز انفرادی و درخواست ثبت سرمایه صرافان از سوی بانک مرکزی، اعتصاب کاری می‌کند.blankمجید احمدزاده؛ مسئول مطبوعاتی شورای صرافان کابل به خبرگزاری افق گفت که بانک مرکزی جواز انفرادی صرافان را لغو کرده و خواهان شرکت صرافی و ثبت سرمایه صرافان شده‌است که با توجه به وضعیت امنیتی کشور و نبود برق و امکانات، این کار امکان‌پذیر نیست.

مسئول مطبوعاتی شورای صرافان کابل افزود که صرافان کشور تا زمانی‌که به خواسته‌های آنان از سوی دولت توجه نشود، به اعتصاب کاری‌شان ادامه خواهند داد.

آقای احمدزاده افزود که بانک مرکزی جواز انفرادی صرافان را که سه سال وقت دارد تمدید نمی‌کند و افزون برآن سیستم جدید پرداخت مالیات را برای صرافان به وجود آورده که کار صرافان را با مشکل مواجه ساخته‌است.

به گفته او، بانک مرکزی خواهان راپور هر معامله انجام‌شده از سوی صرافان شده‌است که این کار در ولایات کشور با توجه به مشکلات برق و امکانات عملی نیست.

آقای احمدزاده تاکید کرد که بانک مرکزی گفته‌است تمام معاملات صرافی‌ها وارد یک سیستم منظم شود؛ اما این کار برای صرافان امکان‌پذیر نیست؛ زیرا صرافان در ولایات با مشکل جدی امنیتی و برق و دیگر امکانات مواجه‌اند.

بانک مرکزی با وجود تماس‌های مکرر خبرنگار افق، حاضر به گفتگو در این باره نشد.

با این حال، اتحادیه صرافان تاکید می‌کنند که تا زمان رسیدن به خواسته‌های‌شان به اعتصاب ادامه می‌دهند.

مطالب مرتبط