رسانه‌های پاکستانی: ۴۶ سرباز ارتش افغانستان به پاکستان پناه آورده‌اند؛ کابل تکذیب کرد

رسانه‌های پاکستانی ادعا کرده‌اند که این کشور به درخواست فرمانده محلی ارتش افغانستان در مرز پاکستان و افغانستان در منطقه چترال به ۴۶ نیروی ارتش، پناه داده‌است. کابل اما این ادعا را تکذیب کرده است.blankرادیو پاکستان گزارش داده‌است که این سربازان پس از درگیری شدید با اعضای طالبان از طریق چترال وارد خاک پاکستان شده‌اند.

این رسانه به نقل از ارتش پاکستان گزارش داده که این نیروهای ارتش و مرزبانان افغانستان با توجه به شرایط امنیتی قادر به حفظ پاسگاه‌های‌شان نبودند.

به گفته رسانه‌های پاکستانی، یک فرمانده محلی ارتش افغانستان از ارتش پاکستان خواسته‌است که به ۴۶ سرباز به شمول ۵ افسر در خاک پاکستان پناه بدهد.

براساس گزارش‌ها، ارتش پاکستان برای کسب اطلاعات و تشریفات لازم با مقامات افغانستان تماس گرفته‌است.

ارتش پاکستان گفته‌است که این نیروهای امنیتی افغان، اواخر شب گذشته (یک‌شنبه، ۳ اسد) از طریق مرز وارد خاک پاکستان شده‌اند.

به گفته ارتش پاکستان، پس از تماس با مقامات افغانستان و اقدامات لازم نظامی، این ۴۶ سرباز از جمله پنج افسر پذیرفته شده و وارد خاک پاکستان شده‌اند.

مقامات ارتش پاکستان همچنین گفته‌اند که طبق ضوابط نظامی تعیین‌شده، به سربازان افغان غذا و سرپناه داده شده و و مراقبت‌های صحی لازم نیز صورت گرفته‌است.

مقامات پاکستانی گفته‌اند که این سربازان از جمله افسران پس از طی مراحل قانونی به شکلی آبرومندانه به مقامات دولت افغانستان بازگردانده می‌شوند.

در همین حال، اجمل‌ عمر شینواری، سخنگوی نیروی امنیتی کشور این ادعا را رد کرد و گفت که نیروهای مسلح نسبت به پاکستان حساسیت دارند و هرگز به آن کشور پناه نمی‌برند.

پیش از این نیز شماری از نیروهای مرزی با تشدید جنگ به کشورهای همسایه مثل تاجیکستان و ایران پناه برده‌بودند که پس از مدتی دوباره به کشور بازگشتند.

از سوی دیگر، امرالله صالح، معاون اول رییس جمهوری هم چندی قبل اعلام کرد که شماری از نیروهای امنیتی که به طالبان تسلیم شده و با نامه آن گروه قصد فرار به پاکستان را داشتند دستگیر شدند.

مطالب مرتبط