بانک مرکزی شماری از کارمندان را در حال انتظار قرار داد

بانک مرکزی اعلام کرده که با توجه با اصلاحات اخیر تعدادی از کارمندان نمایندگی‌های زون‌های ساحوی خود را به حالت انتظار با معاش قرار داده‌است.blankاین بانک، امروز دوشنبه، ۴ دلو در رشته توییتی نوشته‌است که این تصمیم با در نظرداشت اصول اداری و تعهد این بانک نسبت به حفظ ظرفیت‌های مسلکی برای قرار دادن این کارمندان در بست‌های خالی صورت گرفته‌است.

طبق اعلام بانک مرکزی، این کارمندان پس از ترتیب و تنظیم فهرست دقیق و اخذ مصاحبه از آن‌ها با توجه به تحصیلات عالی، تجربه کاری و مهارت های مسلکی‌شان در بست‌های خالی قرار داده خواهند شد.

بانک مرکزی افزوده‌است: «بیش‌تر بست‌های خالی د افغانستان بانک تکمیل گردیده و از سکتگی در امور و اخلال وظایف، متناسب با شرایط و امکانات در دسترس، جلوگیری شده‌است.»

این بانک تاکید کرده که با روی دست گرفتن این روند، از انفکاک و هدر رفتن ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود در این بانک پیش‌گیری شده و به تقویت و پیشرفت امور انجامیده‌است.

این در حالی ‌است که پس از روی کار آمدن طالبان، بسیاری از کارمندان در ادارت و نهادهای دولتی بی‌کار یا اخراج شده‌اند.

پیش از این کمیته بین‌المللی نجات گزارش داده‌بود که با روی کار آمدن طالبان بیش از یک میلون نفر در افغانستان بی‌کار شده‌اند.

این کمیته گفته‌بود که زنان که در حکومت پیشین سهمی ۲۱ درصدی در ادارات دولتی داشتند، اکنون بیش‌ترشان کار خود را از دست داده‌اند.

مطالب مرتبط