نشست اتحادیه اروپا و ۵ کشور آسیای مرکزی درباره افغانستان

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که پیش از نشست ملل متحد در دوحه، نمایندگان پنج کشور آسیای میانه و اتحادیه اروپا نشستی دیگر در مورد افغانستان با میزبانی قرقیزستان برگزار خواهند کرد.

blank

توماس نیکلاسن روز پنجشنبه (۱۹ دلو) به خبرنگاران در کابل گفت که با نمایندگان ویژه تعدادی از کشورهای آسیای میانه برای افغانستان در مورد وضعیت این کشور در بیشکک گفتگو خواهد کرد.

او گفت: “هفته آینده، من مشتاق دیدار با همکاران پنج کشور آسیای میانه در نشست اتحادیه اروپا و آسیای میانه در مورد افغانستان به میزبانی قرقیزستان هستم”.

نیکلاسن در مورد برگزاری این نشست بیشتر جزییات نداد.

همچنین نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان هدف سفرش را به کابل، رایزنی در خصوص نشست آینده ملل متحد درباره افغانستان بیان کرد.

نیکلاسن گفت: ” تمرکز اصلی سفر من این بار مقایسه یادداشت‌ها با مقامات بالفعل (طالبان)، دیگر افغان‌ها و نمایندگان جامعه دیپلوماتیک بود تا به ما کمک کند انتظارات واقع بینانه داشته باشیم و برای یک نشست سازنده دوحه بهتر آماده شویم”.

او افزود که در دیدار با جوانب مختلف، ارزیابی مستقل، هماهنگ‌کننده ویژه ملل متحد و توصیه‌های آن را به‌ عنوان یک راه ممکن و مثبت برای محافظت از حقوق مردم افغانستان، آرمان‌های مقامات بالفعل برای داشتن روابط خوب با جامعه بین‌المللی، بر اساس احترام متقابل به تعهدات و حقوق، مورد بحث قرار داده است.

قرار است که سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۸ و ۱۹ فبروری نشستی را درباره افغانستان در دوحه پایتخت قطر برگزار کند. نمایندگان ویژه شماری از کشورها برای افغانستان، سازمان‌های بین‌المللی، نمایندگان زنان و نهادهای مدنی در این نشست دعوت شده اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *