ابراز تمایل بایدن به دیدار با رهبر کوریای شمالی

جو بایدن؛ رییس جمهوری امریکا در جریان سفر به کوریای جنوبی گفته‌است که تمایل دارد با رهبر کوریای شمالی دیدار کند.

blank

جو بایدن در عین حال گفته که می‌خواهد به همراه کوریای جنوبی موقعیت دفاعی این کشور را در قبال کوریای شمالی تقویت کند.

بایدن در سفرش به کوریای جنوبی گفته‌است چنانچه کیم جونگ اون؛ رهبر کوریای شمالی «صادق و جدی» باشد، ممکن است مایل باشد با او دیدار کند.

این اظهارات در پی دیدار آقای بایدن با یون سوک یول؛ رییس جمهور جدید کوریای جنوبی بیان شد. رییس جمهور کوریای جنوبی هم گفته که دو رهبر درباره استقرار جنگنده‌ها، بمب‌افکن‌ها و موشک‌های امریکایی گفتگو کرده‌اند.

این در حالی است که جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا روز پنج‌شنبه (۲۹ ثور) در رأس یک هیات بلندپایه، واشنگتن را به مقصد کوریای جنوبی ترک کرد تا با یون سوک یول؛ رییس جمهوری ان کشور دیدار و گفتگو کند.

گفته می‌شود بایدن قرار است فردا یک‌شنبه به جاپان سفر کند تا با رهبران استرالیا، هند و جاپان دیدار کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید پیش از این اعلام کرده‌بود که کوریای شمالی ممکن است همزمان با سفر رییس جمهوری امریکا به شرق آسیا یک آزمایش موشکی انجام دهد.

سخنگوی کاخ سفید هم گفته‌بود که بایدن در حال بررسی سفر به منطقه غیرنظامی کوریا است؛ اما تصمیم نهایی در این زمینه گرفته نشده‌است.

در همین حال، سی‌ان‌ان نیز گزارش داده که کوریای شمالی ممکن است در چهار روز آینده همزمان با دیدار بایدن با رهبران کوریای جنوبی و جاپان، یک موشک بالستیک قاره‌پیما آزمایش کند.

این در حالی است که کوریای شمالی از ابتدای سال میلادی تاکنون دست کم ۱۶ موشک آزمایش کرده‌است. با این حال، آزمایش‌های اتمی این کشور پس از دیدارهای رهبران کوریای شمالی و امریکا در دوران ترامپ، متوقف شد.

مطالب مرتبط