طالبان: با ۴۰ سفارت ارتباط داریم

مقام‌های طالبان ادعا می‌کنند که با ۴۰ سفارت افغانستان در کشورهای دیگر ارتباط دارند.

حافظ ضیااحمد تکل؛ معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان اعلام کرده است  که ۴۰ سفارت افغانستان در خارج از کشور با این گروه در ارتباط اند.

او همچنین گفته است که طالبان از دو سال گذشته سیاست «اقتصادمحور» را با کشورها روی دست گرفته‌اند.

آقای تکل افزود که طالبان «با توجه به وضعیت سیاسی و اقتصادی منطقه و جهان، سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور را انتخاب و برای تحقق آن تلاش کرده است».

او گفته که اتخاذ این سیاست سبب شده تا این گروه با ۴۰ سفارت افغانستان در خارج از کشور ارتباط بر قرار کند.

معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرده: «با مقام‌های کشورهای پاکستان، ایران، هند، امریکا، روسیه، جاپان، چین، مالزیا، کشورهای اروپایی، نمایند‌گان اتحادیه اروپا، کشورهای آسیای‌مرکزی، کشورهای شرق‌میانه، نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، صلیب سرخ و سازمان همکاری اسلامی دیدارهای صورت گرفته است».

تکل همچنین ملاقات برخی از مقام‌های طالبان با شماری از مسئولان و نمایندگان نهادها جهانی و نیز حضور امیرخان متقی در نشست‌های بین‌المللی از جمله نشست سازمان کشورهای اسلامی در اسلام‌آباد، نشست چین، نشست سه‌جانبه قطر، نشست آنتالیا، نشست ناروی، نشست تاشکند و شرکت در نشست وزرای امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان در چین را از دستاورد‌های این سیاست عنوان کرده است.

این در حالی است که تاکنون هیچ کشوری، حکومت طالبان به رسمیت نشناخته است و ارتباط این گروه همچنان با ده‌ها سفارت و نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در کشورهای خارجی قطع است.

مطالب مرتبط