اتاق تجارت پاکستان و افغانستان پیشنهاد صدور مجوز ویژه برای رانندگان را داد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که اتاق مشترک تجارت پاکستان و افغانستان، پیشنهاد صدور «اجازه‌نامه ویژه سفر» برای رانندگان موترهای باربری میان دو کشور را داده است.

اکسپرس تربیون، امروز یک‌شنبه، ۱۵ دلو به نقل از ضیاء‌الحق سرحدی؛ هماهنگ‌کننده اتاق مشترک تجارت و صنایع پاکستان و افغانستان گزارش داده است که این اتاق، پیشنهاد صدور جواز سفر برای رانندگان را داده است.

گفته می‌شود که این پیشنهاد برای تسهیل انتقال کالاهای تجارتی و رفت‌و‌آمد رانندگان میان دو کشور صورت گرفته است.

بربنیاد این گزارش‌، در صورت تأیید این طرح، برای بیش از یک‌ هزار راننده به‌جای ویزه، «اجازه‌نامه ویژه سفر» صادر خواهد شد.

به گفته سرحدی، موترهای باربری باید در ادارات گمرک و ترانسپورت در پاکستان و افغانستان ثبت شوند.

این در حالی است که مهلت داشتن ویزای پاکستان و پاسپورت برای رانندگان افغان در موترهای بابری تا ختم ماه فبروری به پایان می‌رسد.

پاکستان در ۱۲ جنوری تمام دروازه‌های خود را به‌روی موترهای ترانزیتی افغانستان بست و پس از مذاکرات دوجانبه در ۲۳ جنوری دوباره این گذرگاه‌ها بازگشایی شدند.

در آن زمان مقام‌های اتاق مشترک تجارت افغانستان و پاکستان گفته بودند که حکومت پاکستان به رانندگان موترهای باربری افغان تا پایان فبروری مهلت داده است تا پاسپورت و ویزا بگیرند، اما رانندگان می‌گویند که اخذ پاسپورت و ویزا در افغانستان ماه‌ها طول می‌کشد.

مطالب مرتبط