بازداشت یک کارمند سفارت هند در مسکو به اتهام «جاسوسی» برای پاکستان

 پولیس هند از بازداشت یک کارمند سفارت این کشور در مسکو به اتهام «جاسوسی» برای پاکستان خبر داده است.

براساس گزارش رسانه‌های هندی، پولیس این کشور روز یک‌شنبه، ۱۵ دلو، اعلام کرده که ساتندرا سیوال، یک کارمند سفارت این کشور در مسکو را به اتهام جاسوسی برای سازمان اطلاعات پاکستان (آی‌اس‌آی) بازداشت کرده است.

اندیان‌اکسپرس گزارش داده که سیوال در شهر مروت ایالت اوتارپرادش هند بازداشت شده است.

سیوال از سال ۲۰۲۱ به این‌سو در سفارت هند در مسکو کار می‌کرد.

پولیس ضد تروریزم این ایالت گفته که فرد متهم ظاهرا در فعالیت‌های ضد هندی از جمله شریک‌سازی اطلاعات محرمانه با آژانس اطلاعات پاکستان دست داشته است.

مقام‌های استخباراتی هند نیز گفته‌اند که مسئولان آی‌اس‌آی، کارمندان وزارت امور خارجه این کشور را با پرداخت پول برای افشای اسرار ارتش فریب داده‌اند.

در بیانیه پولیس آمده: «اطلاعات به دست آمده از طریق نظارت الکترونیکی و جمع‌آوری شواهد نشان داد که ساتندرا سیوال در این کار دست داشته است.»

براساس این بیانیه، فرد متهم اطلاعات طبقه‌بندی شده ارتش و فعالیت‌های نظامی هند را در ازای دریافت پول در اختیار پاکستان قرار داده است.

طبق اظهارات پولیس، فرد بازداشت شده پس از بازجویی‌های بیشتر به جرمش اعتراف کرده است.

در همین حال، وزارت امور خارجه هند نیز اعلام کرده که از بازداشت سیوال آگاه است.

این در حالی است که سال گذشته نیز یک مرد پاکستانی‌الاصل که ۱۷ سال به‌عنوان شهروند در هند زندگی می‌کرد به اتهام جاسوسی برای آی‌اس‌ای بازداشت شده بود.

این مرد ۵۳ ساله به اتهام کمک به ماموران پاکستانی برای دسترسی به سیمکارت هندی که از آن برای هک کردن تلفون فرزندان کارمندان وزارت دفاع هند در مکتب‌های ارتش استفاده می‌کرد، بازداشت شده است.

مطالب مرتبط