انتخابات پارلمانی پاکستان؛ رأی‌گیری آغاز شد

رأی‌گیری سراسری انتخابات پارلمانی پاکستان صبح امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ دلو) آغاز شد.

blank

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که رای‌گیری امروز پنج‌شنبه، ۱۹ دلو، ساعت ۸ صبح آغاز و تا ساعت ۵:۰۰ بعدازظهر ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش جیونیوز، از جمعیت ۲۴۱ میلیونی پاکستان، بیش از ۱۲۸ میلیون رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده‌اند.

شهروندان پاکستان در مجموع در ۹۰ هزار و ۶۷۵ شعبه و به پنج هزار و ۱۲۱ نامزد که برای ۲۶۶ کرسی رقابت می‌کنند، رأی خواهند داد.

آخرین رأی‌گیری در جولای ۲۰۱۸ برگزار شد که در آن حزب تحریک انصاف پاکستان اکثریت کرسی‌ها را از آن خود کرد و به رهبری عمران خان دولت تشکیل داد.

در انتخابات امروز «حزب مسلم لیگ نواز پاکستان» که نامزد آن نواز شریف؛ نخست‌وزیر سابق است، حزب تحریک انصاف که عمران خان؛ رهبر آن در زندان به‌سر می‌برد و حزب مردم به رهبری بلاول بوتو زرداری، از احزاب پیشتاز هستند.

این انتخابات تحت تدابیر شدید و تهدید امنیتی برگزار شده است.

وزارت داخله‌ پاکستان تصمیم گرفته است تا به‌عنوان بخشی از تدابیر امنیتی، خدمات تلفون همراه در سراسر پاکستان را «موقتا» به حالت تعلیق درآورد.

این در حالی است که روز گذشته بلوچستان پاکستان شاهد دو حمله‌ مرگ‌بار بر دو دفتر انتخاباتی بود.

بر اساس گزارش جیو‌نیوز، در این حملات دست‌کم ۲۶ نفر کشته و ۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

گروه داعش مسئولیت این حملات را برعهده گرفته است.

در همین حال، عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست‌وزیر پیشین پاکستان که اکنون در زندان به‌سر می‌برد، روز گذشته در پیامی از هوادارانش خواسته است که پس از پایان روند رأی‌دهی در انتخابات سراسری این کشور، در بیرون مراکز رأی‌دهی منتظر بمانند.

رویترز گزارش داده بود که نخست‌وزیر پیشین پاکستان و رهبر حزب تحریک انصاف این پیام را از زندان صادر کرده است.

بر اساس این گزارش، آقای خان همچنین از هوادارانش خواسته است که مردم را به رأی دادن تشویق کنند.

در همین حال، در حسابی منسوب به او در ایکس آمده: «تا می‌توانید مردم را به رأی دادن تشویق کنید، در مراکز رأی‌دهی منتظر باشید و سپس در بیرون دفتر انتخاباتی تا زمان اعلام نتایج نهایی منتظر بمانید.»

عمران خان این پیام را در حالی صادر کرده است که احزاب رقیب او روز گذشته و در آخرین روز کارزارهای انتخاباتی پاکستان، همایش‌های بزرگی برگزار کردند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *