عمران خان به هوادارانش؛ پیروزی‌تان را جشن بگیرید

عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست وزیر پیشین پاکستان که در زندان به سر می‌برد، مدعی پیروزی در انتخابات سراسری روز پنج‌شنبه شده و از هواداران خود خواسته است آن را جشن بگیرند.

blank

عمران خان؛ رهبر حزب انصاف و نخست وزیر پیشین پاکستان که در زندان به سر می‌برد، مدعی پیروزی در انتخابات سراسری روز پنج‌شنبه، ۱۹ دلو، شده و از هواداران خود خواسته است آن را جشن بگیرند.

این در حالی است که نامزدهای مستقلی که به او ارتباط دارند تا این‌جا بیشترین کرسی‌ها را به دست آورده‌اند.

اما نواز شریف؛ نخست وزیر پیشین پاکستان می‌گوید که حزب او بزرگ‌ترین پیروز انتخابات است و از دیگران خواست که با او ائتلاف کنند.

آقای خان در یک پیام ویدیویی که با استفاده از هوش مصنوعی درست شده و در شبکه «ایکس» منتشر شد، ادعا کرد که «تحریک انصاف» پاکستان علیرغم آنچه که او سرکوب حزب خود خوانده به «پیروزی قاطع» رسیده است.

او در پرونده‌هایی که می‌گوید با انگیزه سیاسی مطرح شده محکوم شده است.

موفقیت نامزدهای مرتبط با حزب تحریک انصاف غیرمنتظره بود، و اکثر کارشناسان موافق بودند که آقای شریف – که تصور می‌شود تحت حمایت ارتش قدرتمند پاکستان باشد – امید آشکار برای پیروزی بود.

اما حزب تحریک انصاف پس از محرومیت از شرکت در انتخابات عملا به رسمیت شناخته نمی‌شود، بنابراین از نظر فنی حزب «مسلم لیگ» آقای شریف بزرگترین گروه سیاسی رسمی است.

این در حالی است که رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که براساس نتایج ابتدایی که تا اکنون توسط کمیسیون انتخابات این کشور همگانی، نامزدان مستقل مورد حمایت حزب «تحریک انصاف» به رهبری عمران خان، پیش‌تاز هستند.

براساس گزارش روزنامه دان، کمیسیون انتخابات پاکستان نتایج ۱۳۵ کرسی پارلمان این کشور را اعلام کرده است.

به گزارش این رسانه، نامزدان مستقل مورد حمایت عمران خان از این تعداد کرسی‌ها توانسته‌اند ۵۷ کرسی را به‌دست آوردند‌.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *