حقانی: به رسمیت شناختن حکومت از سوی امریکا مهم نیست

سرپرست وزارت داخله طالبان در نشستی در پکتیا گفته است  که اگر امریکا این گروه را به رسمیت بشناسد خوب است، اگر‌ نشناسد هم مهم نیست.

blank

سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان اواخر هفته گذشته طی یک گردهمایی در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا گفته که امریکا با زور تفنگ از افغانستان بیرون شده است.

وزیر داخله طالبان اعلام کرده: «ما تازه آماده جنگ شده بودیم امریکا فرار کرد.» او همچنین گفته که به رسمیت شناختن حکومت این گروه از سوی امریکا مهم نیست.

سراج‌الدین حقانی؛ سرپرست وزارت داخله طالبان اواخر هفته گذشته طی یک گردهمایی در شهر گردیز، مرکز ولایت پکتیا گفته که امریکا با زور تفنگ از افغانستان بیرون شده است.

سرپرست وزارت داخله طالبان افزوده که اگر امریکا این گروه را به رسمیت بشناسد خوب است، اگر‌ نشناسد هم مهم نیست.

در نوار تصویری که از او منتشر شده است با خنده می‌گوید: «جو بایدن هوشیاری کرد، عاجل فیصله کرد؛ ما برای جنگ‌ آماده شده بودیم، آنان پای خود را پس کشیدند.»

در همین حال، او خاطرنشان کرده است که طالبان برای به رسمیت شناخته شدن از سوی امریکا حتا ۱۰ سال هم منتظر می‌مانند.

این نیش‌خند و کنایه بر حکومت بایدن در حالی از سوی این مقام بلندپایه طالبان زده می‌شود که این گروه بارها خواستار به‌رسمیت‌شناسی از سوی جهان به‌ویژه امریکا هستند و هفته‌وار از واشنگتن کمک‌های مالی دریافت می‌کنند.

بربنیاد گزارش اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار)، دولت بایدن طی دو سال گذشته حدود ۱۲ میلیارد دالر به طالبان کمک کرده است.

این در حالی است که امریکا بارها تاکید کرده که رعایت حقوق بشر، تشکیل دولت فراگیر، و قطع روابط با گروه‌های تروریستی شرط‌های به رسمیت‌ شناختن طالبان است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *