کمیته نجات: بحران افغانستان در حال فراموش شدن است

کمیته بین‌المللی نجات با ابراز نگرانی از وضعیت مهاجران و پناهجویان اخراج شده افغان از پاکستان هشدار داده که بحران انسانی در افغانستان از سرخط خبرها حذف شده و در حال فراموش شدن است.

blank

این کمیته در گزارشی اعلام کرده است که نیم‌میلیون شهروند افغانستان که به‌گونه‌ اجباری از پاکستان اخراج شده‌اند با آینده‌ تاریک مواجه‌اند.

کمیته بین‌المللی نجات گفته است که افغانستان در حال حاضر میزبان بیش از شش میلیون آواره‌ داخلی است که فشار زیادی را بر اقتصاد شکننده و زیرساخت‌های محدود این کشور وارد می‌کند.

در همین حال، کمیته بین‌المللی نجات گفته است که همزمان با افزایش سرسام‌آور نیازهای بشردوستانه و ناامنی غذایی، افغانستان از تیتر خبرها به حاشیه رفته است و خطر تبدیل‌شدن این کشور به یک بحران فراموش‌شده وجود دارد.

پاکستان در ماه اکتبر سال گذشته‌ میلادی برای مهاجران «غیرقانونی»، از جمله ۱.۷ میلیون شهروند افغانستان ضرب‌الاجل تعیین کرد که آن کشور را ترک کنند و در غیر این‌صورت اخراج می‌شوند.

پس از این ضرب‌الاجل بیش از نیم‌میلیون شهروند افغانستان از پاکستان به کشور بازگشته‌اند.

کمیته بین‌المللی نجات گفته است که با سیاست اخراج مهاجران بدون اسناد، پناهجویانی که به‌دنبال ورود به ایالات متحده از طریق ویزای مهاجرتی ویژه (اس‌آی‌وی)، پی۲ و پرونده‌های الحاق خانواده هستند، در مسیر اسکان مجددشان با چالش‌های بیشتری روبه‌رو اند.

این کمیته از دولت بایدن خواسته است که روند رسیدگی به پرونده‌های اس‌آی‌وی و پی۲ پناهجویان افغانستان را تسریع کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *