طالبان: هدف نشست دوحه گسترش تعامل ما با جهان است

در آستانه‌ برگزاری نشست دوحه در مورد افغانستان، مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان می‌گوید که نشست آینده دوحه با میزبانی سازمان ملل درباره افغانستان برای کمک به گسترش روابط این گروه با جهان برگزار می‌شود.

blank

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی نخست‌وزیر طالبان، روز یک‌شنبه، ۲۱ دلو، گفت که حکومت این گروه خواهان «تعامل مثبت» با جهان است.

او در نشستی با بزرگان قومی و علما در ولایت ننگرهار، هدف از نشست دوحه را گسترش تعامل این گروه با جهان دانست.

او تاکید کرد که نشست دوحه به خاطر گسترش تعامل این گروه با جهان برگزار می‌شود.

نشست دوحه با محوریت موضوع افغانستان به میزبانی آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد قرار است در روزهای ۲۹ و ۳۰ دلو برگزار شود.

در این نشست نمایندگان بیش از ۲۰ کشور جهان اشتراک خواهند کرد.

استفان دوجاریک؛ سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، هدف از نشست دوحه را انسجام رویکرد کشورهای مختلف در قبال افغانستان و پرداختن به ارزیابی‌های مستقل در مورد این کشور دانسته است.

پیش از این امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان، در دیدار با توماس نیکلاسون؛ نماینده ویژه اتحادیه اروپا خواستار اشتراک «معنی‌دار» طالبان در نشست دوحه شده بود.

متقی این نشست را آغازگر مرحله‌ای مثبت در روابط افغانستان با جهان دانست.

در همین حال، مولوی عبدالکبیر در ننگرهار سیاست خارجی این گروه را «اقتصاد‌محور» دانسته و گفت که «با هیچکس خواستار ایجاد منازعه نیست و خواهان تعامل مثبت با جامعه جهانی است.»

معاون سیاسی طالبان همچنین از مردم ننگرهار خواست تا از اداره طالبان حفاظت کنند و «به هیچ‌کسی اجازه بغاوت» در مقابل این گروه را ندهند.

رهبران طالبان درباره مبارزان نظامی علیه رژیم خود از تعبیر «بغاوت» استفاده می‌کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *