طالبان ادعای ترامپ درباره فروش سلاح‌های امریکایی را رد کرد

به دنبال اظهارات دونالد ترامپ؛ رییس‌ جمهور پیشین امریکا مبنی بر فروش سلاح‌های به جا مانده در افغانستان توسط طالبان، ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی این گروه این ادعا را رد کرد.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان اعلام کرده که تجهیزات نظامی جامانده از نیروهای خارجی به‌طور کامل در اختیار حکومت طالبان قرار دارد و ادعا‌ی فروش آن را رد کرد.

مجاهد در واکنش به اظهارات ترامپ گفته: «تجهیزات باقیمانده مورد نیاز افغانستان است، ما خود نیاز به امنیت داریم و به این تسلیحات نیاز داریم.»

این در حالی است که دونالد ترامپ؛ رییس جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری امریکا اخیرا در یک مراسم انتخاباتی گفت که خروج نظامیان امریکایی از افغانستان شرم‌آورترین لحظه تاریخ این کشور است، او مدعی شد که طالبان در حال فروش تسلیحات امریکایی به جامانده در افغانستان است.

ترامپ مدعی شد: «امریکا ۸۵ میلیارد دالر تجهیزات را در افغانستان باقی گذاشته است، می‌دانید که افغانستان حالا یکی از بزرگ‌ترین فروشندگان تجهیزات نظامی در جهان شده است.»

پیش از این، انورالحق کاکر؛ نخست‌وزیر موقت پاکستان نیز ادعا کرده بود که تجهیزات نظامی جامانده از نیروهای خارجی در افغانستان در بازارهای سیاه به فروش می‌رسد، ادعایی که طالبان آن را بی‌اساس خوانده بودند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *