عضو ارشد کنگره امریکا درباره «تهدید جدی علیه امنیت ملی» هشدار داد

یک چهره ارشد حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان امریکا در مورد «تهدید جدی علیه امنیت ملی» این کشور هشدر داد.

blank

مایک ترنر؛ رییس کمیته قدرتمند اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا در بیانیه‌ای مبهم نسبت به یک «تهدید جدی امنیت ملی» که امریکا با آن روبه‌روست هشدار داده است.

نماینده جمهوری‌خواه، از جو بایدن؛ رییس جمهور امریکا خواسته که این تهدید را از حالت محرمانه خارج کند هرچند جزئیاتی ارائه نکرد.

کاخ سفید گفته است که این تهدید فوری نیست، اما رهبران کنگره این هفته در جریان قرار خواهند گرفت.

قانون‌‌گذاران امریکایی تا روز جمعه وقت دارند اطلاعات امنیتی موجود درباره این تهدید را مرور کنند.

آقای ترنر در بیانیه‌ای که کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، گفت که این کمیته «اطلاعاتی را درباره یک تهدید جدی امنیت ملی در اختیار کلیه اعضای کنگره گذاشته است.»

این بیانیه اضافه کرد: «من از پرزیدنت بایدن درخواست می‌کنم کلیه اطلاعات مربوط به این تهدید را از حالت محرمانه خارج کند تا کنگره، دولت و متحدان ما بتوانند علنا در مورد اقدامات لازم برای پاسخ دادن به آن بحث کنند.»

یادداشتی که سه‌شنبه شب در اختیار اعضای مجلس نمایندگان قرار گرفت و «پانچبول نیوز» به آن دست یافته، حاوی جزئیات کمی است و فقط اشاره می‌کند که این «مساله عاجل» به «یک توانایی نظامی بی‌ثبات‌کننده خارجی مرتبط است.»

برخی گزارش‌ها در رسانه‌های امریکا حاکی است که این هشدار به تلاش‌های روسیه برای توسعه یک سلاح اتمی ضدماهواره‌ای مستقر در فضا مربوط است. روزنامه نیویارک تایمز به نقل از مقام‌های کنونی و سابق نوشت که این سلاح هنوز در مدار نیست.

جیم هایمز؛ دموکرات ارشد این کمیته، در بیانیه‌ای گفت در حالی که این تهدید «قابل توجه» است، اما «دلیلی ندارد وحشت کنیم.»

او افزود: «اینکه آیا می‌توان اطلاعات بیشتری را درباره این مساله از حالت محرمانه خارج کرد، موضوعی ارزشمند برای بحث است؛ اما بحثی نیست که به صورت علنی انجام شود.»

مایک جانسون؛ رییس مجلس نمایندگان امریکا هم گفت که «نیازی نیست زنگ خطر برای عموم به صدا درآید.»

جِیک سالیوان؛ مشاور امنیت ملی کاخ سفید، به خبرنگاران گفت که او پیشنهاد کرده است شخصا «حلقه هشت نفره» شامل رهبران مجلس نمایندگان و سنا از دو حزب و قانون‌گذاران ارشد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان و سنا را در جریان بگذارد.

قرار است اعضای گروه بزرگتری از اعضای مجلس نمایندگان شامل آقای ترنر، آقای جانسون و حکیم جفریز، رهبر اقلیت دموکرات، روز پنجشنبه در جریان قرار گیرند.

آقای سالیوان گفت: «کمی متعجم که آقای ترنر پیش از قرار ملاقات ما در روز پنجشنبه به همراه مسئولان اطلاعاتی و امنیتی علنا به اظهار نظر پرداخته.»

آقای سالیوان بعدا اضافه کرد که دولت بایدن «از امنیت ملی ایالات متحده و مردم امریکا حفاظت می‌کند.»

او گفت: «مردم امریکا درک می‌کنند که مجموعه‌ای از تهدیدها و چالش‌ها در جهان هست که ما هر روز به آن‌ها رسیدگی می‌کنیم، و این تهدیدها و چالش‌ها از تروریسم گرفته تا بازیگران دولتی را شامل می‌شود.»

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *