دومین شفاخانه بزرگ غزه از مدار خدمت خارج شد

مدیرکل سازمان جهانی صحت اعلام کرد شفاخانه ناصر غزه که دومین شفاخانه بزرگ این باریکه است، پس‌از حملات مداوم ارتش اسرائیل، با بیش از ۲۰۰ بیمار بستری از مدار خدمت خارج شده است.

blank

تدروس ادهانوم قبریسوس، مدیرکل سازمان جهانی صحت امروز(18فبروری)در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که شفاخانه ناصر در منطقه خان‌یونس در جنوب غزه که در محاصره نظامیان اسرائیل قرار دارد، دیگر قادر به ارائه خدمات پزشکی و درمانی نیست.

وی در این پست نوشت: دو روز است که تیم سازمان جهانی صحت برای توزیع سوخت به نزدیک شفاخانه رفتند اما اجازه ورود به شفاخانه برای ارزیابی وضعیت و نیازهای حیاتی پزشکی بیماران به آنها داده نشد.

قبریسوس تاکید کرد: شفاخانه ناصر پس از یورش و محاصره اخیر نیروهای اسرائیل قادر به ارائه خدمات نیست. حدود 200 بیمار در شفاخانه بستری هستند و دست‌کم 20 نفر از آنها باید فورا برای درمان به شفاخانه‌های دیگر منتقل شوند.

وی هشدار داد هر دقیقه تاخیر در انتقال بیماران برای درمان خطرات جبران‌ناپذیری دارد و باید شرایط انتقال بیماران به شفاخانه دیگر برای مداوا فراهم شود.

در همین حال  اشرف القدره سخنگوی وزارت صحت فلسطین در غزه گفت که تنها چهار نفر از افراد کادر پزشکی به بیماران شفاخانه ناصر خدمات ارائه می‌کنند.

وی افزود: از کار افتادن شفاخانه ناصر، به معنای کشتار صدها هزار نفر از غیرنظامیان و آوارگان منطقه خان یونس و رفح است چرا که این شفاخانه یکی از مهم‌ترین شفاخانه‌ها برای ارائه خدمات پزشکی در جنوب نوار غزه به شمار می‌آید.

این در حالی است که وزارت صحت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان حملات رژیم اسرائیل از آغاز جنگ در ۷ اکتبر به ۲۸ هزار و ۹۸۵ کشته و ۶۸ هزار و ۸۸۳ زخمی رسیده است.

این وزارت افزود که رژیم اسرائیل طی ۲۴ ساعت، مرتکب ۱۳ جنایت شده که منجر به جان باختن ۱۲۷ نفر و زخمی شدن ۲۰۵ نفر دیگر شده است.

از طرفی دیگر سخنگوی وزارت بهداشت در غزه تصریح کرد که رژیم اسرائیل ۷۰ نفر از کادر پزشکی شفاخانه ناصر در خان یونس را بازداشت کرده است.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *