لغو تحریم سراج‌الدین حقانی برای سفر مجدد به امارات

شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرده است که این شورا بار دیگر به سراج‌الدین حقانی؛ وزیر امور داخله طالبان معافیت سفر به امارات متحده عربی صادر کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد با نشر بیانیه‌ای از معافیت سفر سراج‌الدین حقانی؛ وزیر امور داخله طالبان به امارات متحده عربی خبر داده است.

در بیانیه این شورای آمده که این معافیت از ۱ تا ۵ سرطان برای اشتراک وزیر امور داخله طالبان در «نشست امنیتی و آشتی» صادر شده است.

براساس این بیانیه، هدف سفر حقانی به ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، اشتراک در نشست‌های امنیت منطقه‌ای، ثبات و صلح است.

اگرچه تاریخ ذکرشده در مصوبه شورای امنیت سپری شده و مشخص نیست که حقانی در این نشست شرکت کرده یا در آینده برگزار خواهد شد.

او دیروز به کابل برگشت.

این دومین سفر سراج الدین حقانی به امارات متحده طی کمتر از یک ماه اخیر است.

چندی پیش نیز کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد، معافیت‌ ممنوعیت سفر برای سراج‌الدین حقانی؛ وزیر امور داخله طالبان، مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی ریاست‌الوزرا، عبدالحق وثیق؛ رییس استخبارات و نورمحمد ثاقب؛ وزیر حج و اوقاف این گروه را به‌منظور اشتراک در مراسم حج تایید کرده بود.

پس از سفر نخست حقانی به ابوظبی و دیدارش با مقام‌های ارشد امارات متحده عربی، متیو میلر؛ سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا گفته بود که کشورهای عضو سازمان ملل باید تحریم مقام‌های طالبان را رعایت کنند.

وزیر امور داخله طالبان به دلیل دست داشتن در حمله‌های انتحاری، از جمله حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک شهروند امریکایی شده بود، در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل قرار دارد و دولت امریکا نیز برای بازداشت وی ۱۰ میلیون دالر جایزه تعیین کرده است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *