نبیل: قدرت‌ها در نشست دوحه «منافع مخفی» خودشان را دنبال می‌کنند

رحمت‌الله نبیل؛ رییس عمومی امنیت ملی در حکومت پیشین می‌گوید که قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای در نشست دوحه منافع نیابتی و مخفی خود شان را دنبال می‌کنند و دنبال منافع مردم افغانستان نیستند.

آقای نبیل امروز شنبه،‌ 9 سرطان در صفحه ایکس خود در واکنش به سفر هیأت طالبان به دوحه گفته‌است که سازمان ملل برای برگزاری این نشست از اصول اساسی خود گذشته است.

او افزوده که نشست دوحه به رهبری زلمی خلیلزاد؛ نماینده پیشین امریکا در امور افغانستان و امضاکننده توافقنامه طالبان با امریکا و همچنین دنباله‌های این نشست از جمله نشست فردا نمایانگر گفتمان‌های نیابتی با گروه‌های نیابتی است.

رحمت‌الله نبیل نوشته‌است: «این نشست‌ها به وضوح نشان‌دهنده چانه‌زنی قدرت‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای کسب منافع مخفی/نیابتی خودشان است، نه منافع مردم افغانستان».

سومین دور نشست دوحه به میزبانی و ریاست معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و شرکت طالبان و نزدیک به ۳۰ نماینده ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای افغانستان، فردا در دوحه برگزار خواهد شد.

این نشست به دلیل دعوت از طالبان، تغییر دستور کار به فرمایش طالبان و حذف جامعه مدنی، زنان و مخالفان طالبان از جمع شرکت کنندگان با انتقادهای گسترده روبه‌رو شده است اما سازمان ملل در

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *