معاون سیاسی طالبان: سازمان ملل شرایط ما را به عنوان یک حکومت مسوول پذیرفت

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی ریاست الوزرای طالبان در دیدار با ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان و رییس هیأت این گروه در نشست دوحه گفته‌است که سازمان ملل شرایط طالبان برای نشست دوحه را به عنوان «یک حکومت مسوول» پذیرفته است.

ریاست دفتر رییس‌الوزرای طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که مولوی عبدالکبیر امروز شنبه، 9 سرطان با ذبیح‌الله مجاهد پیش از رفتن هیأتی به رهبری او به دوحه، دیدار کرده‌است.

این مقام طالبان حضور هیأت این گروه در نشست دوحه را «به نمایندگی از افغان‌ها» و «ارزشمند» خوانده‌است. او افزوده‌است: « استدلال و بحث‌های حکومت [طالبان] افغانستان با ملل متحد باعث گردید تا شرایط امارت اسلامی (طالبان) منحیث یک حکومت مسوول پذیرفته شود و این چنین نشست‌ها فرصت خوب برای تعامل با جهان است».

مولوی عبدالکبیر ادعا کرده که نظر جامعه جهانی در مورد طالبان تغییر کرده و با آن که کشورهای منطقه با این گروه «تعامل مثبت» دارند، طالبان خواهان روابط مثبت با تمام کشورها و قدرت‌های جهانی اند. او به هیأت راهی دوحه «هدایات لازم» نیز داده‌است.

در این خبرنامه آمده‌است که ذبیح‌الله مجاهد نیز در این دیدار گفته که هیأت طالبان در حاشیه نشست دوحه در مطابقت با دستور کار  و شرایط خود، برخی دیدارهای «مهم» نیز خواهد داشت.

سومین دور نشست دوحه به میزبانی و ریاست معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و شرکت طالبان و نزدیک به 30 نماینده ویژه کشورها و سازمان‌های بین‌المللی برای افغانستان، فردا در دوحه برگزار خواهد شد.

این نشست به دلیل دعوت از طالبان، تغییر دستور کار به فرمایش طالبان و حذف جامعه مدنی، زنان و مخالفان طالبان از جمع شرکت کنندگان با انتقادهای گسترده روبه‌رو شده است اما سازمان ملل در پاسخ به این انتقادها گفته که این نشست «بین‌الافغانی» نیست و صرف به خاطر افزایش تعامل با طالبان برگزار می‌شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *