طرح حمله به افغانستان؛

جماعت اسلامی: ارتش پاکستان می‌خواهد منطقه را به جهنم مبدل کند

حزب جماعت اسلامی پاکستان به رهبری «حافظ نعیم‌الرحمان» اعلام کرده که این حزب با رهبران خیبرپختون‌خواه و بلوچستان درباره طرح عملیات در داخل خاک افغانستان گفتگو کرده‌است. این حزب گفته که حامیان این طرح می‌خواهند منطقه را به جهنم مبدل کنند.

در یک بیانیه این حزب که امروز شنبه، 9 سرطان منتشر شده آمده‌است که حامیان دولتی اجرای عملیات در داخل افغانستان می خواهند منطقه را به جهنم تبدیل کنند.

بیانیه جماعت اسلامی افزوده که در این رایزنی با رهبران خیبرپتخون‌خوا و بلوچستان گفته شد که که از پیشرفت مثبت در مذاکرات و روابط با افغانستان حمایت خواهند کرد.

 جماعت اسلامی پاکستان گفته که به دلیل دخالت پرویز مشرف در جنگ امریکا، مرزهای غربی این کشور دچار بی‌ثباتی شد که عواقب آن همچنان ادامه دارد.

حافظ نعیم الرحمان؛ رهبر این حزب گفته که عملیات عزم استحکام برای پاکستان، مردم و ارتش عواقب خطرناکی دارد و تاکید کرده که اجرای چنین عملیات را نمی‌پذیرد.

او با اشاره به عملیات‌های گذشته علیه گروه‌های مسلح در ایالت‌های بلوچستان و خیبرپختون‌خوا افزوده‌است: «سابقه عملیات‌ها گواه شکست آنهاست، اتکا به قدرت‌های خارجی کشور را بی ثبات کرده است و باید علل تروریزم بررسی شود».

در بیانیه جماعت اسلامی آمده که در پاکستان لابی‌هایی وجود دارند که می‌خواهند پاکستان با افغانستان بجنگد.

این در حالی است که اخیراً پاکستان از طرح عملیات عزم استحکام برای نابودی «تروریستان» خبر داده و گفته که ایالت‌های وزیرستان، خیبرپختون‌خواه و بلوچستان از مناطق عمده مورد تمرکز این طرح عملیاتی خواهد بود. بر بنیاد این طرح همچنین نیروهای پاکستانی پناهگاه‌های «تروریستان» را خارج از این کشور و در افغانستان نیز هدف قرار بدهند.

این طرح با مخالفت‌های احزاب مخالف دولت پاکستان نیز مواجه شد. پیشتر تحریک انصاف به رهبری عمران خان و جمعیت علمای اسلام به رهبری مولانا فضل‌الرحمان از این طرح به شدت انتقاد کردند و هشدار دادند که این طرح به بی‌ثباتی بیشتر پاکستان منجر خواهد شد.

طالبان افغانستان نیز درباره اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر موضوع حمله به خاک افغانستان در این طرح واکنش نشان دادند. وزارت دفاع طالبان با اشاره به این طرح اعلام کرد که مسوولیت عواقب تجاوز به خاک افغانستان به دوش کسانی خواهد بود که زمینه آن را فراهم ساخته‌اند.

این وزارت همچنین موجودیت پناهگاه‌های تروریستان در افغانستان را رد کرده و اعلام کرد که این گروه اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان علیه کشوری استفاده شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *