طالبان خواستار همکاری نهادهای ورزشی جهانی با ورزشکاران افغان شدند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با حیدر فرمان؛ رییس توسعه ورزش شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کورش از نهادهای بین‌المللی ورزشی خواسته که با ورزشکاران افغان همکاری کنند.

ارگ تحت اداره طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که این دیدار امروز یکشنبه، 8 میزان انجام شده و معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در آن گفته که ورزشکاران افغان «توانایی‌های خوب» دارند و در چند ماه گذشته در عرصه بین‌المللی موفقیت به دست آورده‌اند.

او افزوده که نهادهای بین‌المللی ورزش همکاری خود را با ورزشکاران افغان و ادارات ورزشی تحت کنترل طالبان افزایش دهند و تجارب خود را با این ادارات شریک سازند. وی همچنین گفته که رژیم طالبان به خاطر افزایش فرصت‌های ورزشی، «آماده هرگونه همکاری» با نهادهای بین‌المللی ورزشی است.

ارگ تحت اداره طالبان به نقل از حیدر فرمان نوشته که «حالت جامعه افغانی در حاکمیت طالبان از آنچه که رسانه‌ها و سیاستمداران غربی در باره آن ابراز نظر می کنند، بسیار تفاوت دارد».

او افزوده که تلاش می‌کند تا زمینه همکاری و شریک‌سازی تجارب با ورزشکاران افغان را در بخش‌های مختلف فراهم نمایند.

این در حالی است که ادارات ورزشی تحت کنترل طالبان با ممنوع کردن ورزش زنان و متوقف کردن برخی رشته‌های ورزشی برای مردان، با تهدید تحریم‌ها از سوی نهادهای بین‌المللی ورزش از جمله فیفا روبه‌رو است.

در همین حال آقای فرمان با امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان نیز دیدار کرده و گفته‌است که «تصویر واقعی از وضعیت کنونی ورزش در افغانستان» را به نهادهای جهانی ورزشی شریک می‌کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *