اتمر: حکومت وحدت ملی قوای امنیتی را به جان هم انداخته است

حنیف اتمر، مشاور پیشین امنیت ملی و رقیب انتخاباتی غنی در واکنش به درگیری‌های امروز در بلخ می‌گوید که حکومت وحدت ملی، در پی به جان هم انداختن نیروهای امنیتی است.blank

او که عصر امروز در یک نشست خبری در کابل سخن می‌زد افزود که راه‌ها برای حل مسئله‌ی بلخ از راه گفت‌وگو و مفاهمه بود اما حکومت دست به استفاده قوه‌ی قهریه زد.

آقای اتمر این اقدام حکومت را «وحشیانه» و «نابخردانه» خواند و افزود که این اقدام‌های ارگ جنبه‌ی انتخاباتی و کمپاینی دارد. او گفت: «از حکومت می‌خواهیم که تصمیم نادرست و نا عادلانه خود را متوقف کند و این مشکل را از راه گفت‌وگو حل کنند. از همکاران بین‌المللی نیز می‌خواهیم که به حکومت بفهمانند که قوه قهریه برای استفاده در برابر دشمن است، نه مردم.»

عطا محمد نور از هم‌پیمانان انتخاباتی حنیف اتمر، نامزد انتخابات ریاست جمهوری است. آقای نور امروز با تعیین فرمانده جدید پولیس بلخ مخالفت کرد و منجر به درگیری میان نیروهای امنیتی و آنچه از سوی وزارت داخله افراد مسلح غیر مسوول خوانده می‌شود، شد. این درگیری پس از مدتی خاتمه یافت و نیروهای قطعات خاص پولیس و فرمانده جدید پولیس بلخ توانستند وارد ساختمان این فرماندهی شوند.

هرچند عبدالرقیب مبارز عصر امروز رسماً به حیث فرمانده پولیس بلخ معرفی شد اما مردم شهر مزار شریف می‌گویند که هنوز هم صدای تیر اندازی در اطراف شهر شنیده می‌َشود.

مطالب مرتبط