بی‌توجهی دولت به مدال‌آوران؛ عبدالرحیم‌زی خداحافظی می‌کند

نثاراحمدعبدالرحیم زی؛ مدال‌آور المپیک کشور از بی‌توجهی دولت به رتبه‌ای که او به‌دست آورده، به‌ستوه آمده و می‌گوید اگر به او توجه نشود، اعلام خداحافظی می‌کند.

blank

نثاراحمد عبدالرحیم‌زی؛ تکواندوکار کشور که در ۱۹ میزان ۱۳۹۷ در وزن ۷۳ کیلوگرام با شکست عبدالرحمن خلف؛ تکواندوکار شماره یک جهان به مدال برنز مسابقات المپیک جوانان به میزبانی “بوینس آیرس” ارجنتاین رسید، با انتشار یک پست کوتاه؛ اما تعجب برانگیز در صفحه فیسبوک‌اش، اعلام کرد که اگر به او توجه نشود از تکواندو خداحافظی می‌کند.

عبدالرحیم‌زی نوشت: “حق و حقوق یک مدال‌آور المپیک چیست؟ بیش از ۱۰ ماه است که مدالم در ارگ ریاست جمهوری افتاده، نه امتیاز دارم و نی کسی یادم کرد، دیگر این ورزش (تکواندو) چه به‌درد می‌خورد؟”

او می‌گوید که حالا این مورد را از برای توجه مسؤولین ابراز می‌دارد؛ ولی در صورتی که به او توجه نشود، با دنیای ورزش وداع خواهد کرد.

این در حالی است که پیش از این، ریاست تربیت بدنی و ورزش و نیز کمیته ملی المپیک از او تقدیر کرده بودند؛ ولی عبدالرحیم‌زی، بیشتر از این توقع دارد تا به مدال او ارزش داده شود.

او می‌گوید: «ریاست تربیت بدنی تا فعلا هیچ کاری نکرده و حتی تقدیر نکرده‌است. مسؤولین این اداره گفتند برایم معاش اجرا می‌کنند؛ اما تاکنون هیچ‌کدام از وعده‌های‌شان که داده بودند عملی نشده‌است.»

پیش از این در حالی که روح‌الله نیکپا؛ اولین مدال‌آور المپیک کشور، مدال برنز المپیک را گرفت، از سوی ریاست جمهوری در زمان حامد کرزی مورد تقدیر قرار گرفته و به او خانه، موتر صفر کیلومتر و معاش داده شده‌بود.

همچنین پیش از این، احمدیاسین سالک قادری به‌خاطر نداشتن پاسپورت خدمت، با ورزش پرورش اندام خداحافظی کرده‌بود که از سوی وزارت خارجه ضمن اهدای پاسپورت خدمت، دوباره به ورزش بازگشت.

مطالب مرتبط