رونمایی از نقشه پنج‌ساله کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی

مسوولان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی از سند برنامه پنج‌ سال آینده این نهاد که برای سال‌های ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۳ خورشیدی ترتیب شده‌است، رونمایی کردند.

blank
احمدنادر نادری؛ رییس کمیسیون اصلاحات اداری و خدمات ملکی

این سند امروز یکشنبه، ۲۹ جدی از سوی مسوولان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی رونمایی شد. به گفته این کمیسیون، این سند برنامه راهبردی، اهداف کلیدی و اساسی کمیسیون را در راستای اصلاح نظام اداری و توسعه منابع بشری در همه سطوح خدمات ملکی، برای پنج سال پیش رو تعیین می‌کند.

احمدنادر نادری؛ رییس این کمیسیون در مراسم رونمایی این سند گفت که بدون ایجاد یک نظام خدمات ملکی قوی و غیرسیاسی و عاری از فساد، افغانستان نمی‌تواند گام‌های مؤثری را برای رشد اقتصادی خود بردارد.

او افزود: «در این صورت ما نمی‌توانیم از وابستگی و محتاجی بیرون شویم. امیدوارم پس از پنج سال تطبیق این برنامه راهبردی، دستگاه خدمات ملکی ما در جایگاه متفاوت‌تری قرار بگیرد.»

مسوولان کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی گفته‌اند که در سند برنامه راهبردی این نهاد، شش بخش عمده پیش‌بینی شده‌است که شامل تعیینات، رسید‌گی به شکایات، اداره خدمات ملکی، دارالانشای خدمات ملکی، آموزش و ظرفیت‌پروری کارکنان خدمات ملکی و روابط عامه می‌باشد.

این کمیسیون همچنین گفته‌است که سند راهبردی پنج ساله، دید مشترک و واضحی را برای کارکنان خدمات عامه فراهم می‌کند.

مطالب مرتبط