انتقاد دانش از وضعیت زندان‌ها: زندانیان خطرناک‌تر می‌شوند

سرور دانش؛ معاون دوم ریاست‌ جمهوری از وضعیت جاری در زندان‌های کشور انتقاد کرده و گفته‌است که این نارسایی‌ها سبب شده‌ تا زندانیان در حالت بدی نگه‌داری شوند و پس از آزادی خطرناک‌تر از گذشته باشند.blank

معاون دوم رییس ‌جمهور امروز پنج‌شنبه (۲۴ دلو) در مراسم معرفی احمدراشد طوطاخیل به عنوان رییس اداره مستقل زندان‌ها گفت که زندان‌های کشور با نارسایی‌های زیادی روبه‌رو می‌باشند که این امر سبب نگه‌داری زندانیان در شرایط بد شده‌است.

آقای دانش افزود که وضعیت بد زندان‌ها همچنین تاثیر منفی عمیقی روی امنیت و نظم اجتماع گذاشته و باعث شده‌است گراف جرایم در کشور بلندتر برود.

معاون دوم رییس ‌جمهور همچنین از طرح جدید برای تطبیق اصلاحات در زندان‌های کشور خبر دارد و افزود که این طرح آماده شده و اجرایی خواهد شد.

آقای دانش اضافه کرد که این طرح در دو مرحله برای اصلاحات زندان‌ها عملی است: مرحله اول بر اساس این طرح، ساختار رهبری و مدیریت زندان‌ها از حالت نظامی به غیر نظامی به جز بخش محافظتی خارج خواهد شد و در مرحله دوم هم تمام بخش‌های زندان‌ها و توقیف‌خانه‌ها از تشکیل تمام نهادهای دیگر خارج شده و زیر مدیریت واحدی به نام ریاست عمومی زندان‌ها قرار خواهد گرفت.

احمدراشد طوطاخیل؛ رییس جدید اداره مستقل زندان‌ها هم گفت که تلاش دارد با حمایت و همکاری نهادهای دخیل برنامه‌هایش را به خوبی اجرایی سازد.

مطالب مرتبط