پاکستان دو مهاجم انتحاری داعش را که «در افغانستان آموزش دیده‌اند» بازداشت کرد

پاکستان از بازداشت دو مهاجم انتحاری داعش که «در افغانستان آموزش دیده‌اند» خبر داده است.

اداره مبارزه با تروریزم پاکستان «سی‌‌تی‌دی» روز جمعه، ۲۲ جدی، اعلام کرده که دو مهاجم انتحاری داعش را که در افغانستان آموزش دیده‌اند، بازداشت کرده است.

اکسپرس تریبون گزارش داده که اداره مبارزه با تروریزم اعلام کرده است که این افراد از شهر پیشاور پاکستان بازداشت شده‌اند.

اداره مبارزه با تروریزم پاکستان گفته است که این افراد قصد حمله به مولانا فضل‌الرحمان؛ رهبر حزب جمعیت علمای اسلام و ایمل ولی خان؛ رهبر حزب ملی عوامی پاکستان را داشتند.

نجم‌الحسنین لیاقت، یک مقام ارشد اداره مبارزه با تروریزم پاکستان در یک کنفرانس خبری گفته است که این افراد توسط شاخه‌ خراسان داعش در ولایت پکتیای افغانستان برای انجام حملات انتحاری آموش دیده بودند.

او افزوده است که این افراد در تحقیقات اولیه اعتراف کردند که قصد حمله به مولانا فضل‌الرحمان و ایمل ولی خان را داشتند.

این مقام اداره مبارزه با تروریزم پاکستان گفته است که از نزد افراد بازداشت‌شده دو جلیقه‌ انتحاری، سه بمب دستی و یک تفنگ کمری کشف و ضبط شده است.

این افراد در حالی بازداشت شده‌اند که تنش بین پاکستان و طالبان در این اواخر بر سر حضور نیروهای تی‌تی‌پی در افغانستان افزایش یافته است.

پاکستان طالبان را به نقض تعهداتش در راستای جلوگیری از استفاده از خاک افغانستان توسط گروه‌های تروریستی از جمله تی‌تی‌پی متهم می‌کند.

اما طالبان این اتهامات را رد می‌کنند و می‌گویند که به هیچ گروهی اجازه‌ استفاده از خاک افغانستان علیه کشور دیگری را نمی‌دهد.

وزیر دفاع طالبان اخیرا ادعا کرد که اکثر اعضای داعش در افغانستان، اتباع تاجیکستان و پاکستان هستند.

مطالب مرتبط