استانکزی:کشورها برای سرمایه‌گذاری منتظر به رسمیت شناختن طالبان نباشند

عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان در دیدار با معاون نماینده ویژه جاپان برای افغانستان گفت که کشورها برای سرمایه‌گذاری در افغانستان منتظر به‌رسمیت شناختن این گروه از سوی کشورهای دیگر نباشند.

حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان امروز دوشنبه(2دلو) در صفحه ایکس خود از دیدار و گفتگوی عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه طالبان با میساکو تکاهاشی، معاون نماینده ویژه جاپان برای افغانستان خبر داد.

در این دیدار، عباس استانکزی به میساکو تکاهاشی مورد سرمایه‌گذاری در افغانستان گفت که «همه کشورها به شمول جاپان منتظر به رسمیت شناختن (طالبان) نباشند».

به نقل از وزارت خارجه طالبان، خانم تکاهاشی گفت که جاپان علاقه دارد با استفاده از فرصت‌های موجود در افغانستان سرمایه‌گذاری کند. او همچنین از کمک‌های جاپان در بخش‌های صحت، معارف و زراعت یادآوری کرده است.

استانکزی از ذخایر طبیعی و معادن افغانستان یاد کرده و خواهان سرمایه‌گذاری همه‌کشورها به‌شمول جاپان شده است.

این مقام طالبان گفته که کشورها برای سرمایه‌گذاری در افغانستان منتظر به‌رسمیت شناختن این گروه از سوی کشورهای دیگر نباشند.

در همین حال  سازمان جهانی صحت از امضای قرارداد پروژه‌ای به ارزش ۶.۹ میلیون دالر با سازمان همکاری جاپان (جایکا) در زمینه‌ حمایت از بخش صحت افغانستان در مبارزه با بیمارهای عفونی خبر داده است.

گفتنی است که یکی از شروط جامعه جهانی برای به رسمیت شناختن گروه طالبان تشکیل حکومت فراگیر هست اما طالبان ادعا می کنند حکومت آنان همه شمول بوده و همه اقوام در آن سهم دارند.

مطالب مرتبط