طالبان در نشست سازمان ملل برای افغانستان دعوت شده‌اند

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان اعلام کرده است که نماینده این گروه در نشست آینده دوحه که به ابتکار سازمان ملل درباره آینده افغانستان برگزار می‌شود دعوت شده است.

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان ادعا کرده است که نماینده این گروه در نشست آینده دوحه که قرار است با موضوع افغانستان، برگزار شود، دعوت شده و شرکت خواهد کرد.

معاون سیاسی رییس‌والوزرای طالبان این اظهارات را در دیدار با پال کلومان بکن؛ کاردار سفارت ناروی برای افغانستان، بیان کرده است.

این در حالی‌ است که اخیرا سازمان ملل متحد از برگزاری نشست دوحه تا کمتر از سه هفته آینده خبر داد.

در همین حال، ارگ با نشر خبرنامه‌ای گفته که مولوی عبدالکبیر در دیدار با کاردار سفارت ناروی برای افغانستان افزوده که در تاریخ ۱۸ فبروری نشستی بین‌المللی در دوحه قطر پیرامون افغانستان برگزار خواهد شد.

براساس خبرنامه، پاول کلومان در این دیدار خواستار فراهم‌شدن زمینه‌های آموزشی و کاری برای زنان در افغانستان شده است.

در خبرنامه آمده: مولوی عبدالکبیر گفت که امنیت سراسری در افغانستان تامین است، هیچ‌کس اجازه ندارد از خاک افغانستان علیه کشوری استفاده کند. او تاکید کرد که تی‌تی‌پی در افغانستان جایی ندارد و داعش به عنوان دشمن بشریت سرکوب شده است.

او از ناروی و سایر کشورهای اروپایی خواست که سفارت‌های خود را در کابل باز کنند و به فعالیت‌شان ادامه دهند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرای طالبان گفته که در نشست آینده دوحه از این گروه نیز دعوت شده، او تاکید کرده که این گروه مخالف آموزش زنان و دختران نیست و در این رابطه براساس دستور ملاهبت‌الله؛ رهبر این گروه یک کمیته ویژه کار می‌کند تا زمینه آموزش را به آنان فراهم نماید.

این دومین باری است که دوحه میزبان نشست نمایندگان ویژه کشورها برای افغانستان است؛ هرچند در دور نخست این نشست هیچ نماینده‌ای از امارت اسلامی دعوت نشده بود.

مطالب مرتبط