تجار افغان «شورای تجاری افغانستان» را در امریکا ایجاد کردند

شماری از بازرگانان و تاجران افغانستانی مقیم امریکا، ترکیه و امارات متحده عربی طی مراسمی از تأسیس یک نهاد تجاری موسوم به «نهاد شواری تجاری افغانستان» در ویرجینیای امریکا خبر داده‌اند.

فرشید حکیمیار، رییس اجرایی شورای بازرگانی افغانستان در مراسم راه‌اندازی این شورا گفته که این شورا برای ایجاد هماهنگی میان تاجران افغانستان و امریکا و زمینه‌های بالفعل امکانات تجارت در امریکا از سوی تاجران کشور ایجاد شده است.

او همچنان افزوده است که این نهاد یک پل ارتباطی بین تاجران افغان در امریکا و کشورهای امارات، ترکیه و قطر خواهد بود.

اقای حکیمیار همچنان میگوید در کشور بزرگی مثل امریکا تجارت همواره با چالشهای زیادی مواجه خواهد بود. این شورا در تلاش است تا بتواند برای ازمیان بردن این چالشها با تاجران کمک کرده و در زمینه ظرفیت سازی تاجران نیز با آنان همگام باشد.

عبدالهادی نجرابی رییس شورای بازرگانی افغانستان است و آن را اداره می‌کند.

توکل‌شاه احمدیار، رییس اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان و از بنیان‌گذاران این شورا نیز در این مراسم با صحبت درباره شرایط تجارت میان افغانستان و امریکا ابراز امیدواری کرد که این شورا بتواند زمینه هماهنگی بیشتر میان تاجران افغانستان در امریکا را فراهم کند.

در همین حال، رینا امیری، نماینده ویژه امریکا در امور زنان افغانستان نیز در این مراسم از فرصت‌های تجارتی برای زنان افغان در امریکا یادآوری و نقش زنان را در تجارت برازنده و موثر عنوان کرد.

این شورا متشکل از تاجرانی است که در سال‌های اخیر فعالیت‌های چشم‌گیر تجارتی در افغانستان و امریکا داشته‌اند.

گفتنی است شورای بازرگانی افغانستان پیش از این در شهرهای دبی و استانبول نیز راه‌اندازی شده است.

مطالب مرتبط