سازمان ملل: مردم غزه در مقابل چشم جهانیان می‌میرند

با ادامه نسل‌کشی فلسطینیان توسط رژیم اسراییل در غزه، سازمان ملل متحد با ابراز نگرانی می‌گوید: «مردم غزه در مقابل چشم جهانیان می‌میرند».

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که در فاجعه بی‌سابقه نوار غزه که رژیم اسراییل مردم را مجبور به گرسنگی و تشنگی کرد، انسان‌ها در مقابل چشمان جهانیان جان خود را از دست می‌دهند.

آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای فلسطین با نشر بیانیه‌ای اعلام کرده که به گرسنگی و بحران انسانی که روز به روز در نوار غزه تحت محاصره و حملات اسراییل عمیق‌تر می‌شود، توجه شود.

در این بیانیه گفته شده: «فاجعه بی‌سابقه‌ای در غزه در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد».

در بیانیه این نهاد تاکید شده است که غزه تحت محاصره هر ساعت که می‌گذرد ناامیدتر می‌شود و مردم در مقابل چشم جهانیان می‌میرند.

در همین حال، آنروا در بیانیه‌ای که دو روز پیش منتشر کرد، گفت: «نیازهای بشردوستانه عظیم بیش از ۲ میلیون نفر در غزه در پی تصمیم ۱۶ کشور کمک‌کننده برای تعلیق کمک‌های مالی خود به آنروا با خطر عمیق‌تر شدن مواجه است».

کشورهای عمدتا غربی متحد اسراییل به بهانه کمک اعضای آنروا به حماس در حمله به اسراییل، کمک‌های مالی خود به این نهاد وابسته به سازمان ملل را قطع کردند؛ اقدامی که بیش از دو میلیون جمعیت غزه را در معرض قحطی کامل قرار داده است.

مطالب مرتبط