هشدار طالبان به پاکستان: حمله بر خاک افغانستان عواقب بدی دارد

به دنبال نشر گزارش‌ها مبنی بر حمله هوایی پاکستان در خاک افغانستان، طالبان به اسلام‌آباد هشدار داده‌اند که حمله بر خاک افغانستان عواقب بسیار بدی برای پاکستان خواهد داشت.

blank

ذبیح‌الله مجاهد؛ سخنگوی طالبان، امروز دوشنبه، ۲۸ حوت اعلام کرده که در حملات هوایی در خوست و پکتیکا ۶ نفر از جمله سه زن و سه کودک کشته شده‌اند.

طالبان با رد حضور عبدالله‌شاه محسود؛ فرمانده طالبان پاکستانی در خاک افغانستان هشدار داده‌اند که ادامه این حملات عواقب بسیاری دارد که از کنترل پاکستان خارج است.

پیشتر، برخی رسانه‌ها گزارش دادند که عبدالله‌شاه محسود؛ فرمانده ارشد طالبان پاکستانی به همراه همسر و فرزندش در حمله هوایی شب گذشته به مناطقی در ولایات خوست و پکتیا کشته شده است.

اگرچه تحریک طالبان پاکستانی با نشر ویدیویی، حضور این فرمانده خود در افغانستان را تکذیب کرده است.

در اعلامیه‌ای که مجاهد نشر کرده، آمده است: «شب گذشته حوالی ساعت ۳، هواپیماهای پاکستانی‌ خانه‌های مردم عادی را در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا و در ولسوالی سپره ولایت خوست بمباران کردند.»

براساس این اعلامیه،‌ این حملات شش کشته داشته که سه زن و سه کودک هستند.

آقای مجاهد در این اعلامیه گفته که عبدالله شاه محسود؛ فرمانده طالبان که «طرف پاکستانی مدعی است در این حمله هدف قرار گرفته است، در پاکستان است».

در اعلامیه طالبان آمده که در مناطقی که حمله صورت گرفته، مردمی زندگی می‌کنند که برای دید و بازدید در دو سوی مرز تردد دارند.

طالبان حملات پاکستان را محکوم کرده و آن را تجاوز به خاک افغانستان خوانده‌اند.

در اعلامیه طالبان آمده که این گروه اجازه حمله به خاک افغانستان را به کسی نمی‌دهد.

در این اعلامیه آمده: «مردم پاکستان و دولت غیرنظامی جدید این کشور باید برخی از جنرال‌های ارتش پاکستان را از ادامه سیاست‌های اشتباه به نفع جهت‌گیری‌های دیگر مانند ۲۰ سال گذشته و خراب کردن روابط دو کشور مسلمان همسایه بازدارند.»

طالبان گفته‌اند که پاکستان باید افغانستان را به‌دلیل عدم کنترل، بی‌کفایتی و مشکلات در قلمرو خود، مقصر نداند.

تحریک طالبان پاکستانی هم در بیانیه‌ای حملات هوایی پاکستان در افغانستان را «بی‌رحمانه» خوانده و محکوم کرده است.

این گروه می‌گوید که در حملات هوایی پاکستان در داخل افغانستان آوارگان وزیرستانی هدف قرار گرفته‌اند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *